سعادت گفت: متأسفانه برخی مونتاژکنندگان صنعتی تیرچه به بهانه صنعتی سازی اقدام به واردات تجهیزات غیر استاندارد کرده‌اند.

تولید تیرچه غیر استاندارد به بهانه صنعتی سازیبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ داوود سعادت دبیر انجمن صنفی کارفرمایی تیرچه سازان استان تهران در  نشست خبری امروز خود با بیان اینکه برخی مونتاژ کنندگان ماشین‌آلات صنعتی تیرچه به بهانه صنعتی سازی اقدام به واردات تجهیزات غیر استاندارد کرده‌اند، گفت: عده‌ای به دنبال آن هستند که با تغییر آیین‌نامه‌های سازمان ملی استاندارد محصولات این دستگاه‌ها را به جامعه تحمیل کنند و پیامد این  تغییرات چیزی جز انحصار برای عده کمی از تولیدکنندگان، تأمین منافع منتاژ کنندگان دستگاه‌های غیر استاندارد و برشکستگی واحد‌های تولیدی نیست.

وی ادامه داد: افزایش کارگاه‌های غیر استاندارد زیرزمینی به علت کمبود تیرچه در بازار مصرف از دیگر پیامدهای این موضوع است.

سعادت با بیان اینکه سازمان ملی استاندارد در بازبینی‌های جدید مربوط به تولید استانداردهای تیرچه ساختمان به بهانه صنعتی سازی شرایط خاصی را پیش بینی کرده است افزود: محقق کردن این امر مستلزم تأمین سرمایه‌ای بالغ بر 10 میلیارد ریال است.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایی تیرچه سازان استان تهران توضیح داد: سال‌های بسیاری است که واحد‌های تولیدی استاندارد با بهره گیری از صنعت جوش قوس الکترونیکی با گاز محافظ CO2 و با رعایت استانداردهای فنی نسبت به تولید تیرچه‌های ساختمانی استاندارد اقدام کرده‌اند اما به یکباره استاندارد استان تهران در جریان بازنگری جدید مربوط به استاندارد تیرچه ساختمانی تجهیزات متعددی را به این صنف  تحمیل کرده است.

وی ادامه داد: این سازمان صنف تیرچه سازان را ملزم کرده است که از دستگاه جوش  نقطه‌ای به جای دستگاه جوش قوس الکتریکی با گاز محافظ برای تولید تیرچه استفاده کنند.

سعادت با اشاره به اینکه این موضوع دلایل و مستندات فنی موجود بیانگر آن است که روش پیشین تولید تیرچه به روش گاز محافظ کلیه موازین استاندارد را دارا است گفت: از سال‌های بسیاری دور تولیدکنندگان تیرچه با روش گاز محافظ در این زمینه فعالیت داشته و این واحد‌ها تمامی چارچوب‌های استانداردها تحت بازرسی، نمونه‌برداری و کنترل در آزمایشگاه اداره استاندارد گذرانده‌اند و محصول تولیدی این واحد‌ها هیچ گونه مغایرت و تناقضی با اصول فنی ندارند.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایی تیرچه سازان استان تهران تأکید کرد: دستگاه تولید تیرچه پیشنهادی این سازمان قابلیت تولید برخی میلگردها را در سایر بالا ندارد در نتیجه برخی تولیدکنندگان روش فوق سعی در متقاعد کردن سازمان نظام مهندسی و طراحان ساختمانی دارند که نقشه‌های طراحی شده بر اساس میلگردهای سایز ریز طراحی شود.

وی بیان کرد: اجرای این طرح و تولید آن زمینه ساز کاهش استحکام و ایمنی و نا ایمن شدن ساختمان‌ها می‌شود.

سعادت با بیان اینکه من با صنعتی سازی شدن ساختمان ها مخالف نیستم افزود: صنعتی سازی ساختمان‌ها باید با استانداردهای موجود همراه و الزامی شود و مسئولان این بخش باید تمامی استانداردهای لازم در این صنعت را رعایت کنند.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایی تیرچه سازان استان تهران تأکید کرد: هر صنعتی که وارد کشور می‌شود باید همراه با استانداردهای الزامی نوشته شده  در آن صنعت وارد کشور شود و مسئولان باید دقت کنند تا صنعت ناقص را جایگزین تجربیات نکنیم که نتیجه آن  ایجاد نگرانی برای امنیت سرمایه‌گذار و به خطر افتادن امنیت ساختمان‌ها می‌شود.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسینی
۲۳:۲۷ ۲۳ مهر ۱۳۹۷
واقعا باعث تاسفه
اون از استانداردهای خودرو و حالا استاندارد مصالح ساختمانی
چطور یه دستگاه غیر استاندارد میتونه تولید استاندارد داشته باشه
استاندارد یعنی فقط با ماشین باشه کیفیت هیچ
آخرین اخبار