کارشناس پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان از تقویت سامانه بارشی و آبگرفتگی معابر عمومی خبر داد.

فاطمه زهرا سیدان کارشناس پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان در گفت‌و‌گوباخبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،با اشاره به تقویت فعالیت سامانه‌ی بارشی اظهار کرد: این ناپایداری‌ها به صورت بارش رگباری همراه با رعد وبرق و طوفان لحظه‌ای است.

وی با اشاره به صدور اخطاریه این سازمان عنوان کرد: به سبب شرایط مساعد جوی برای امروز، تشدید بارش‌های رگباری همراه با رعد و برق،گاهی وزش باد شدید و در برخی مناطق تگرگ پیش بینی‌شده است.

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه فعالیت این سامانه در مرکز،شمال و شرق استان بیشتر است، اضافه کرد: احتمال آبگرفتگی معابرعمومی و سیلابی شدن مسیرها در این مناطق وجود دارد.

سیدان با بیان اینکه بیشترین میزان بارندگی از میمه با 1/3 میلیمتر بارندگی گزارش شده است، بیان کرد:ایستگاه کبوترآباد 8/1 میلی‌متر را به خود اختصاص داده و سایر ایستگاه‌های هواشناسی کمتر از یک میلی متر بارندگی را ثبت کرده‌اند.

وی به تفاوت میزان بارش در  مناطق مختلف شهر اصفهان اشاره کرد و گفت: ایستگاه سنجش هواشناسی اصفهان در جنوب شهر 4/0میلی‌متر را ثبت کرده است؛اما بارش‌ها در مرکز شهر بیشتر بوده است.

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان با اشاره به دمای هوا عنوان کرد:ظرف مدت امروز و فردا با کاهش 3 تا4 درجه‌ای دمای هوا روبه رو هستیم.

 

انتهای پیام/س

وضعیت هواشناسی استان اصفهان

 

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار