وزیر کشور جزئیات نشست امروز خود با استانداران مرزی را تشریح کرد.

رحمانی فضلی در جمع خبرنگاران:به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در حاشیه نشست مشترک استانداران مرزی که صبح امروز در وزارت کشور برگزار شد, اظهار کرد: در نشست امروز  ١٦ استاندار و نماینده دستگاه‌های مختلف حضور داشتند و یک جمع بندی درخصوص قاچاق کالاهای اساسی و ارز صورت گرفت.

وزیر کشور افزود: استانداران نظراتی در خصوص موانع صادرات قانونی داشتند که در حوزه امکانات, تجهیزات و مقررات مورد بررسی قرار گرفت.

وزیر کشور با اشاره به سه اصل تقویت صادرات، جلوگیری از قاچاق ارز و کالا و برگشت ارز ناشی صادرات، یادآور شد: این اصول مهم در جلسه امروز با استانداران مرزی مطرح شد که امیدواریم بتوانیم وضعیت را برای این موارد عملیاتی کنیم.

وی با بیان اینکه مناطق آزاد از جمله مناطق مهم برای صادرات است,گفت: در خصوص صادرات کالا‌های اساسی تصمیماتی مبنی بر دایر کردن فروشگاه‌هایی در مناطق آزاد گرفته شد تا کالا‌ها با قیمت‌های داخلی عرضه شود.

وزیر کشور ادامه داد: در سایر مناطق هم مصوب شد که ما امکانات و شرایط گمرکی را در قبل از مرز‌ها فراهم کنیم تا کسانی که برای صادرات مراجعه می‌کنند با مشکلات مواجه نشوند.

رحمانی فضلی با اشاره به مقررات دفعی که مانع انجام صادرات می‌شوند، تصریح کرد: باید برخی از کالا‌ها که از قبل در گمرکات بودند مستثنی شوند.

وی درباره نتیجه این نشست بیان کرد: نتیجه این جلسه تقویت صادرات، مکانیسم‌ها و روش‌هایی برای بازگشت ارز ناشی از آن‌ها و به صورت جدی مبارزه با قاچاق کالا در مناطق مرزی خواهد بود. همه استانداران در اینجا حضور داشتند و این کار انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: کمیته‌ای با کمک وزارت خارجه، گمرک وزارت اقتصاد و دارایی، ناجا و اطلاعات تشکیل شد که همکاری‌های استان‌ها تقویت شود. تاکنون دو نشست در این خصوص داشته ایم و مقرر شده همه موانع و مشکلاتی که در مسیر این نوع تبادل کالا و تجارت است بررسی و حل شود و نشست آتی نیز به زودی همراه با سفرا، روسای اتاق بازرگانی و استانداران ایران و کشور‌های همسایه برگزار می‌شود که می‌‌تواند نقش بسیار مهمی در تقویت صادرات داشته باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار