مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: ۳۰۸ تشکل کارگری و کارفرمایی در واحد‌های اقتصادی استان فعالیت می کنند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛  علی آشتاب، مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان از فعالیت ۳۰۸ تشکل کارگری و کارفرمایی در واحد‌های اقتصادی استان خبر داد.

علی آشتاب با اشاره به اینکه وضعیت تشکل‌های کارگری و کارفرمایی استان مطلوب است، اظهار کرد: خوشبختانه در لرستان فعالیت‌های خوبی جهت توسعه و ارتقا تشکلات صنفی انجام گرفته است.

وی افزود: در حال حاضر تشکل‌های کارگری و کارفرمایی در حوزه کار و تولید و تصمیم‌سازی‌های کلان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند و توسعه و تقویت آن‌ها در محیط‌های کار و تولید تأثیر بسزایی در تنظیم رابطه کارفرما و کارگران ایفا کرده و از تنش‌های کاری، جلوگیری می‌کند.

آشتاب با اشاره به جایگاه مهم تشکلات کارگری و کارفرمایی عنوان کرد: نظر به اهمیت و نقش بسزایی که تشکلات کارگری و کارفرمایی به‌عنوان شرکای اجتماعی در سالم‌سازی محیط‌های کارگری و ارتقای سطح بهره‌وری و به‌طورکلی در چرخه اقتصادی جامعه ایفا می‌کنند تقویت، ترغیب و تشویق تشکلات از حیث کمی و کیفی از برنامه‌های مهم این اداره کل بوده و در مقایسه آماری مجموع این تشکلات در سال ۹۶، ۲۹۸ مورد بوده که با تلاش همکاران ضمن حفظ و به‌روز نگه‌داشتن تشکلات مذکور در شش‌ماهه اول سال ۹۷ به تعداد ۳۰۸ مورد افزایش پیدا نموده است.

وی به ماده ۱۳۱ قانون کار با موضوع ایجاد تشکل‌های صنفی و اجرای آن در استان اشاره نمود و اظهار داشت: بر اساس این ماده، کارگران مشمول قانون کار و کارفرمایان یک حرفه یا صنعت می‌توانند مبادرت به تشکیل انجمن‌های صنفی کنند و به همت همکاران اداره تشکلات کارگری و کارفرمایی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکنون تعداد ۱۰۱ انجمن و کانون کارگری و کارفرمایی و همچنین ۲۸ کانون هماهنگی شورای اسلامی کار در واحد‌های کارگری استان تشکیل شده است.

این مسئول در ادامه افزود: با برگزاری کارگاه‌های آموزشی متعدد و دوره‌های آموزشی مختلف و به‌ویژه خود ترکیب مدیریتی تشکل‌ها در شش‌ماهه نخست سال جاری بیش از ۴۹۰ نفر ساعت آموزش‌های مرتبط ارائه‌شده است.

انتهای پیام/ب

فعالیت  تشکل های کارگری و کارفرمایی در لرستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.