آیین افتتاحیه طرح آهن یاری و مکمل یاری ویتامین دی در مدارس شهرستان دشتستان به‌صورت نمادین در مدرسه متوسطه اول دخترانه زینب (س) شهر برازجان آغاز شد.

آغاز طرح آهن‌یاری و مکمل‌یاری ویتامین دی در مدارس دشتستانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان در مراسم نمادین این طرح گفت: طرح آهن یاری و مکمل یاری ویتامین D. از طرح‌های مداخله‌ای در راستای تأمین سلامت دانش آموزان می‌باشد که هر ساله با همکاری اداره آموزش‌وپرورش در آغاز سال تحصیلی در مدارس متوسطه دخترانه و پسرانه شهرستان آغاز می‌شود.

مهندس ماریا خویش دوست افزود: بر اساس بررسی کشوری شیوع کم‌خونی فقر آهن در زنان الی ۱۵ الی ۴۹ سال، بیشـترین میزان شیوع کمبود آهن در دختران ۱۹-۱۵ ساله (۳۹ درصد) گزارش‌شده است و با توجه به میزان شیوع کم‌خونی در دختران، اجرای این طرح را در مدارس متوسطه اول و دوم دخترانه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی همچنین اظهار داشت: آگـاهی از منـابع غـذایی آهـن و اهمیت مصرف مکمل‌های تغذیه‌ای بخصوص در افراد آسیب‌پذیر و عمل به آن‌ها در پیشگیری و کنترل کم‌خونی فقر آهن بسیار ضروری است.

کارشناس مسئول واحد بهبود تغذیه شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان نیز تصریح کرد: با اجرای این طرح در شهرستان دشتستان، ۹ هزار و ۵۸۷ نفر دانش‌آموز دختر در ۸۳ مدرسه دخترانه تحت پوشش برنامه مکمل یاری با قرص فرفولیک قرار می‌گیرند که هفتگی به مدت چهار ماه (شانزده هفته در سال) از قرص فرفولیک و همچنین مگا دوز ویتامین دی (۵۰ هزار واحد) استفاده می‌نمایند و ۹ هزار و ۸۸۰ نفر دانش آموزش پسر در ۹۶ مدرسه پسرانه تحت پوشش برنامه مکمل یاری با مگا دوز ویتامین D. که به‌طور ماهیانه به مدت ۹ ماه یک عدد ویتامین D. (۵۰ هزار واحد) قرار گرفتند.

حمیرا دهقانی خاطرنشان کرد: ۱۶۲ هزار عدد قرص فرفولیک و ۱۸۵ هزار عدد قرص ویتامین D. از سوی شبکه بهداشت و درمان شهرستان تهیه و در اختیار ادارات آموزش‌وپرورش مناطق مختلف دشتستان قرار گرفت.

انتهای پیام/م

افتتاحیه طرح آهن یاری و مکمل یاری ویتامین دی در مدارس شهرستان دشتستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.