معاون بهداشتی شبکه بهداشت ودرمان این شهرستان گفت: برنامه مراقبت کودک سالم در گناوه با غربالگری کودکان صفر تا 6 سال به صورت آزمایشی و ویژه انجام می‌شود.

برنامه مراقبت کودک سالم در گناوه با غربالگری کودکان به صورت ویژه انجام می شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  علی‌رضا یوسفی اظهار داشت: برنامه مراقبت کودک سالم به دنبال یافتن راهی برای جدا کردن کودکان سالم از کودکان به ظاهر سالم یا مستعد بیماری است که هنوز نشانه های بیماری در آنها مستقر نشده است.

وی افزود: هدف این برنامه غربالگری استاندارد کودکان صفر تا 6 سال است که در این رده سنی هر کودک تا پایان 6 سالگی، 12 بار مراقبت توسط مراقب سلامت و 6 بار توسط پزشک ویزیت می‌شوند.

معاون بهداشتی شبکه بهداشت ودرمان شهرستان گناوه تصریح کرد: در برنامه جدید کودکان ارزیابی‌های بیشتری برای مراقبت بهتر کودکان به برنامه اضافه شده که ارزیابی سلامت و شیر دهی مادر از جمله این موارد است.

یوسفی عنوان کرد: در این شاخص، مادرانی که ممکن است به دلایلی از شیردهی اجتناب کرده و از شیر مصنوعی استفاده کنند، غربالگری شده و مشاوره های لازم صورت می گیرد و در صورت نیاز به مرکز مشاوره شیردهی ارجاع داده می شوند.

وی عنوان کرد: غربالگری هایی به صورت دوره ای برای کودکان در این برنامه گنجانده شده است که شامل ویزیت دوره ای پزشک که قبلا فقط یک بار در دوره نوزادی انجام شده، ارزیابی فشار خون، کم خونی، چربی خون و ژنتیک است.

این مقام مسوول افزود: در ویزیت دوره ای کودک توسط پزشک علاوه بر معاینه فیزیکی، مراقبت های دیگر از جمله بررسی شنوایی و بینایی انجام می شود.

معاون بهداشتی شبکه بهداشت ودرمان شهرستان گناوه تصریح کرد: از دیگر غربالگری هایی که در برنامه پایلوت کودکان اجرا می شود، ارزیابی فشارخون از سن 3 سالگی برای کلیه کودکان است، این ارزیابی در سن کمتر از 3 سال برای کودکانی که عوامل خطر فشارخون بالا را داشته باشند نیز صورت می گیرد و فشارخون اندازه گیری می شود.

انتهای پیام/پ

انجام برنامه مراقبت کودک سالم در گناوه با غربالگری کودکان به صورت ویژه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.