نشست شش روزه FATF در پاریس برای خارج کردن نام ایران از لیست سیاه

نشست گروه ویژه اقدام مالی (FATF) از امروز یکشنبه ۲۲ مهرماه (۱۴ اکتبر) به مدت شش روز در پاریس برگزار خواهد شد.

نشست شش روزه FATF در پاریس برای خارج کردن نام ایران از لیست سیاهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دویچه وله، نشست گروه ویژه اقدام مالی (FATF) از امروز یکشنبه ۲۲ مهرماه (۱۴ اکتبر) به مدت شش روز در پاریس برگزار خواهد شد. یکی از موضوعات این نشست ارزیابی پیشرفت جمهوری اسلامی در اجرای استانداردهای این سازمان برای مبارزه با پولشویی و تصمیم‌گیری در مورد ماندن یا خارج شدن نام ایران از فهرست سیاه آن خواهد بود.

در وبسایت گروه ویژه اقدام مالی اعلام شده است که در نشست این سازمان بیش از ۸۰۰ مقام از ۲۰۴ کشور، نهاد و حوزه قضایی، از جمله سازمان ملل، صندوق بین‌المللی پول، بانک جهانی و دیگر سازمان‌های بین‌المللی برای شرکت در نشست شش‌روزه "اف‌ای‌تی‌اف" در سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD) به پاریس می‌آیند.

گروه ویژه اقدام مالی همچنین اعلام کرده است که در جریان این نشست شش‌روزه، ۱۴۰ سند در رابطه با یک سلسله موضوعات مهم برای یکپارچگی سیستم مالی و تأمین امنیت بین‌المللی آن مورد بحث قرار خواهند گرفت.

گروه ویژه اقدام مالی یکی از نهادهای زیرمجموعه سازمان همکاری و توسعه اقتصادی است که ایجاد "استانداردهای بین‌المللی" برای مقابله با پولشویی و تأمین مالی تروریسم در جهان را یکی از وظایف اصلی خود اعلام می‌کند. 

انتهای پیام/

برچسب ها: تروریسم ، فرانسه ، تحریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار