رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر ضمن حمایت از سیاست ضدمهاجرتی خود، جدایی خانواده‌های مهاجر را راهکار جلوگیری از مهاجرت غیرقانونی دانست.

ترامپ: جدا کردن خانواده‌های مهاجر مانع مهاجرت غیرقانونی می‌شودبه گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز گذشته مدعی شد جدایی خانواده‌های مهاجران در مرزها می‌توان از جریان مهاجرت غیرقانونی به این کشور جلوگیری کند و او گزینه‌های مختلفی را برای تشدید امنیت مرزها در نظر دارد.

در ماه ژوئن و پس از انتشار تصاویر مربوط به نگهداری کودکان مهاجر در قفس که با خشم همگانی هم در داخل و هم در خارج از آمریکا مواجه شد، رئیس جمهور این کشور از سیاست موسوم به «تحمل صفر» برای جدایی کودکان مهاجر از والدینشان در مرزهای مشترک آمریکا و مکزیک عقب نشینی کرد.

با این حال مقامات دولت ترامپ اعلام کردند این سیاست او که بر اساس آن حدود 2 هزار و 600 کودک از والدین خود جدا شدند، برای تضمین امنیت مرزی و جلوگیری از مهاجرت غیرقانونی ضرورت دارد. به نظر می‌رسد که رئیس جمهور آمریکا بار دیگر در سخنرانی روز شنبه خود از این استدلال حمایت کرده است.

ترامپ در جمع خبرنگاران در کاخ سفید اعلام کرد: اگر آنها بدانند که در مرزها از فرزندانشان جدا می‌شوند، به آنجا نخواهند آمد.

رئیس جمهور آمریکا همچنین بدون ارائه هیچ مدرکی مدعی شد مهاجران در موارد بسیاری از کودکان برای ورود به کشور استفاده می‌کنند. 

او افزود: ما در حال بررسی مواد مختلف مرتبط با مهاجرت غیرقانونی هستیم.

رئیس جمهور آمریکا بار دیگر از کنگره خواست تا قانون مهاجرتی را تصویب کند. ترامپ تاکید کرد هر کاری را که بتوانیم برای کاهش آن (مهاجرت غیرقانونی) انجام خواهیم داد.

سیاست مهاجرتی جدید ترامپ می‌تواند مهاجرت غیرقانونی را به یک موضوع اساسی در انتخابات میان دوره‌ای کنگره در 6 نوامبر تبدیل کند، جایی که دموکرات‌ها آن را فرصتی خوبی برای بازپس‌گیری کنترل مجلس نمایندگان آمریکا می‌دانند.

سخنگوی وزارت امنیت ملی آمریکا نیز روز گذشته اعلام کرد با افزایش تعداد افراد بزرگسالی که به صورت غیرقانونی با فرزندان خود وارد آمریکا می‌شوند، بحران در مرزهای این کشور و مکزیک بوجود آمده است. بنا به گفته این مقام آمریکایی، این وزارتخانه به تلاش خود برای اجرای قانون ادامه خواهد داد و همچنان در حال بررسی طیف وسیعی از گزینه ها برای حفاظت از مرزهای کشور است.

به دنبال انتشار گزارش‌های مبنی بر احتمال پیگیری جدا کردن اعضای خانواده‌های مهاجر از سوی ترامپ، داین فاینستاین، نماینده ایالت کالیفرنیا در سنای آمریکا از دولت این کشور خواست تا برای تلاش‌های ناکام قبلی خود توضیحات مفصلی را ارائه دهد. بر اساس یک گزارش دولتی که در اوایل ماه میلادی جاری منتشر شد، سیاست مهاجرتی تحمل صفر دولت ترامپ در مرزهای مکزیک به دلیل عدم آمادگی، کمبود منابع و مشکلات ارتباطی با شکست مواجه شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار