وزیر خارجه پیشین آمریکا در چند توییت سیاست مهاجرتی دولت این کشور را هدف حملات لفظی قرار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، «هیلاری کلینتون»، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا روز گذشته (سه شنبه) بار دیگر از دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به دلیل سیاست مهاجرتی «تحمل صفر» که خانواده ها را از فرزندانشان در مرزها جدا کرده است، انتقاد کرد.

او در تعدادی توییت به صورت غیرمستقیم ترامپ را هدف حملات لفظی قرار داد و نوشت: «جدا کردن خانواده ها از فرزندانشان و ناتوانی دولت برای بازگرداندن آنها به آغوش یکدیگر این روزها به تیتر اخبار جنجالی تبدیل شده است؛ اما این شرایط غم انگیز همچنان ادامه دارد.»

وی سپس با کنایه به دولت ترامپ نوشت: «در زیر به برخی از پیشرفتهایی که در این راه حاصل شده است اشاره می کنم: نخست اینکه هم اکنون 5 هفته از زمان ضرب العجل دولت ترامپ برای متحد کردن خانواده ها و فرزندانشان گذشته است؛ اما همچنان 528 کودک در انتظار دیدن والدین خود هستند.

کلینتون در توییتی دیگر با اشاره به عواقب جدا کردن خانواده ها از فرزندانشان نوشت: در حال حاضر مقامات مؤسسه «چایلد ولفر» در حال بررسی علت مرگ دختربچه ای هستند که به دلیل دریافت نکردن مراقبت های بهداشتی لازم در دوران بازداشت، جان خود را از دست داده است.

وی همچنین یک ویدئوی دیگر از صحنه بازگرداندن یک کودک به آغوش مادرش منتشر کرد که در این فیلم، کودک دیگر مادر خود را نمی شناسد و مادر به خاطر این مسئله شروع به گریه می کند. کلینتون سپس نوشت: اینها فقط تعداد معدودی از داستانهایی هستند که این روزها شاهد آن هستیم. ما باید بهتر از این باشیم. باید مطمئن شویم که اعضای خانواده ها به هم ملحق شده اند و باید تلاش خود را در این راستا انجام دهیم.

ترامپ از زمان ورود به رقابتهای انتخاباتی بارها وعده داد که از ورود مهاجران غیرقانونی به کشور جلوگیری خواهد کرد. وی چند ماه پیش با استفاده از سیاست ضدمهاجرتی جدید خود به نام «تحمل صفر»، خانواده های مهاجر را نزدیک مرز مکزیک از کودکان آنها جدا کرد. این در حالی است که به دنبال اعتراضات گسترده به این سیاست، ترامپ سپس دستور توقف جدا کردن کودکان را از خانواده هایشان صادر کرد. دادگاه کالیفرنیا هم یک ضرب العجل برای بازگرداندن کودکان جدا شده به آغوش خانواده هایشان تعیین کرد؛ اما به نظر می رسد هنوز تعداد زیادی از آنها به خانواده هایشان ملحق نشده اند و سرنوشت آنها همچنان نامعلوم است!


انتهای پیام/

انتقاد کلینتون از ترامپ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار