رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: در سال 97 تاکنون 298 واحد در سامانه بهین یاب ثبت نام کرده اند و 80 واحد نیز برای دریافت تسهیلات به بانک های عامل معرفی شده اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، حشمت الله عسگری معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سمنان در جلسه ی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان با بیان اینکه نیاز است تا طرح هایی که به این جلسات راه پیدا میکند در کمیته های کارشناسی به دقت بررسی شود گفت: بانکها در زمان تایید طرح ها دقت بیشتری کنند و اگر طرحی قابل تایید و ارائه تسهلات نیست در این جلسات تایید نشود.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری سهمیه ارائه تسهیلات بانکهای استان به واحدهای تولیدی 1100 میلیارد تومان است افزود: هدف حفظ وضعیت موجود واحدهای تولیدی و در گام بعدی افزایش اشتغال است.

حشمت الله عسگری با اشاره به اینکه در حال حاضر نظارت درستی بر بانک های خصوصی انجام نمی شود افزود: بیش از 30 درصد منابع استان در اختیار بانکهای خصوصی است اما کمتر از 10 درصد از این منابع در سال گذشته در زمنیه کمک به تولید استان صرف شده است.

وی با بیان اینکه نیاز است تا رصد درستی از وضعیت بانکهای خصوصی استان و کمک آنها به تولید انجام شود اظهار داشت: دریافت منابع استان بدون کمک به تولید قابل قبول نیست.

بهروز اسودی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با اشاره به اینکه سامانه بهین یاب به روز شده و در سال 97 تاکنون 298 واحد در سامانه بهین یاب ثبت نام کرده اند گفت: 80 واحد نیز برای دریافت تسهیلاتی به ارزش بیش از 293 میلیارد تومان به بانک های عامل معرفی شده اند.

وی افزود: در سال 97 تاکنون 5 واحد تسهیلاتی به ارزش 32 میلیارد تومان از بانک های عامل دریافت کرده اند.

بهروز اسودی با اشاره به بررسی مشکلات 634 واحد تولیدی در جهت رفع موانع تولید افزود: در این جلسه هم مشکلات بانکی و زیربنایی دو واحد تولیدی بررسی شد.

در این جلسه با تصمیم اعضای کارگروه 43 واحد تولیدی برای دریافت تسهیلاتی به ارزش بیش از 60 میلیارد تومان به بانکهای عامل معرفی شدند.

انتهای پیام / ز

جزئیات جلسه ی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان

برچسب ها: صنعت ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.