مدیرکل امور استان‌های وزارت ارتباطات بابیان اینکه پهن باند دولت الکترونیک در دولت دوازدهم با جدیت دنبال می‌شود گفت: در آینده نزدیک از شبکه LTE در کشور برای مکالمات استفاده می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛ مهرداد ترابیان  مدیرکل امور استان‌های وزارت ارتباطات گفت: در جا‌هایی از قبیل تلفن ثابت، پوشش تلفن همراه و پهن باند اینترنت توسعه زیرساخت‌های ارتباطی برای اپراتور‌ها صرفه اقتصادی نداشته باشد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات سرمایه گذاری می‌کند.

وی افزود: اتفاقی که از سال‌های گذشته شروع شده و در دولت دوازدهم با سرعت هرچه تمام به پیش می‌رود بحث پهن باند دولت الکترونیک و اینترنت است.

مدیرکل امور استان‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از اجرای پروژه‌های فاز دو توسعه ارتباطات زیرساخت روستایی کشور خبر داد و گفت: تا شهریورماه سال ۹۸ تمامی روستا‌های بالای ۱۶ خانوار کشور از پهن باند اینترنت بهره مند می‌شوند.

پهن باند دولت الکترونیک در دولت دوازدهم با جدیت دنبال می‌شود

ترابیان ادامه داد: منظور از پهن باند در قالب فاز دو توسعه ارتباطات زیرساخت روستایی کشور سرعتی بیش از اینترنت نسل سوم و چهارم دارد.

وی بابیان اینکه در بحث پوشش تلفن همراه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با محدودیت منابع مالی مواجه است، گفت: امسال وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در بحث پوشش تلفن همراه اولویت را برای روستا‌های بالای ۱۰۰ خانوار کشور قرار داده است.

مدیرکل امور استان‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه کرد: با توجه به ارتقاء استفاده از تکنولوژی اینترنت، در دنیا رفته رفته مکالمات از سبد سرویس اپراتور‌ها حذف می‌شود و در آینده نزدیک از شبکه LTE در کشور برای مکالمات استفاده می‌شود.

 

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.