وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در سال ۱۳۹۲ تنها ۳۰۰ هزار مشترک موبایل پهن باند در کشور فعال بود و اینک این تعداد به ۶۷ میلیون مشترک افزایش یافته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛ محمدجواد آذری جهرمی روز سه شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان میاندوآب از توابع آذربایجان غربی افزود: یکی از دستاورد‌های مهم دولت، توسعه زیرساخت‌های ارتباطات بوده و گسترش شبکه‌های اینترنتی و توسعه ارتباطات و فناوری در کشور یکی از اهداف مهم دولت است.

وی اضافه کرد: هم اکنون بیش از ۲۳ هزار تیم توسعه IT در کشور فعالیت می‌کنند و با توسعه این بخش، پیشرفت سایر بخش‌ها نیز محقق می‌شود.
وی افزود: اینک می‌توان با استفاده از ابزار ارتباطات امنیت جامعه را محقق ساخت و حتی سلامت جامعه را با پرونده‌های الکترونیکی ارتقا بخشید.

آذری جهرمی گفت: داوطلبان کنکور که متولد دهه‌های ۵۰ و ۶۰ بودند با سختی‌های زیادی در این آزمون شرکت می‌کردند، اما اینک با استفاده از فناوری این کار بسیار ساده و آسان انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های دولت استفاده از فناوری در بخش‌های مالی و اداری است، یادآور شد: با استفاده از این فناوری حتی می‌توان با فساد اداری و مشکلات این حوزه نیز مقابله کرد.

وی افزود: اگر عزم ما بر بهبود وضعیت استوار باشد، می‌توانیم با استفاده از فناوری، توسعه اقتصادی و بهبود وضعیت را با سرعت بیشتری دنبال کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص برنامه‌های این وزراتخانه در آذربایجان غربی گفت: امسال ۲ هزار و ۲۰ میلیارد ریال برای ساماندهی ۳۸۰ سایت استان و اتصال شهر‌های مختلف استان هزینه می‌شود.

وی افزود: برای این منظور ۱۵۰ کیلومتر فیبرنوری بین شهر‌های استان ایجاد و تلفن ثابت برای ۶۵۰ روستای استان نصب می‌شود.

وی اضافه کرد: پوشش تلفنی با استفاده از موبایل در ۲۰۰ کیلومتر از جاده‌های استان ایجاد می‌شود و ۱۶۹ سایت قدیمی روستایی با پوشش ۶۰۰ روستا به نسل ۴ ارتقا می‌یابد.

محمدمهدی شهریاری، استاندار آذربایجان غربی هم گفت: امسال یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در بخش ارتباطات استان هزینه شده و با افتتاح پروژ‌های این بخش، مشکلات این حوزه تا حدود زیادی حل می‌شود.

محمدجواد آذری جهرمی روز دوشنبه ۱۹ شهریور جهت بررسی وضعیت حوزه‌های زیرمجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به آذربایجان غربی سفر کرد و پس از حضور در شورای اداری شهرستان‌های میاندوآب و اشنویه، در شورای اداری استان آذربایجان غربی حضور می‌یابد.

انتهای پیام /پ

سفر وزیر ارتباطات به مهاباد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.