امام جمعه قزوین گفت:: تصویب " اف‌ای تی اف " در مجلس فقط اقدام کنندگانش را خوار می‌کند، اما به عزت و اقتدار ملت انقلابی ایران اسلامی در منطقه هیچ آسیبی نخواهد رساند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از قزوین؛  حجت الاسلام و المسلمین عابدینی امام جمعه قزوین در خطبه‌های نماز جمعه قزوین با اشاره به تصویب " اف‌ای تی اف " در مجلس شورای اسلامی گفت: واقعاً جای تعجب دارد چگونه کسی که نماینده یک ملت عزتمند و مقتدر است کاری انجام می‌دهد که دور از عقل، منطق، ایمان، سیاست، هوشمندی و بصیرت است.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: برخی از نمایندگان مجلس بر خلاف منافع ملی و استقلال کشور و ملت، بر خلاف سوابق انقلابی و آرمان‌های شهدای به خون خفته مظلومِ انقلاب و اسلام این اجازه را به خود دادند و " اف‌ای تی اف " را به تصویب رساندند.

امام جمعه قزوین بیان کرد: " سی اف تی "بخشی از قرارداد " اف‌ای تی اف " است که در مجلس به تصویب رسید، اما همچنان بخش‌های دیگری نیز در این قرارداد ننگین وجود دارد.

وی عنوان کرد: کشوری که " سی اف تی " را به تصویب می‌رساند، در حقیقت می‌پذیرد که هر گونه حمایت و کمک به تروریست‌ها ممنوع است؛ در وهله نخست ممکن است اینگونه تصور شود که مگر ما حامی تروریست هستیم که از تصویب آن نگران باشیم.

نماینده، ولی فقیه در استان ادامه داد: از نظر ما ترویست‌ها منافقانی هستند که حزب جمهوری اسلامی و دفتر نخست وزیری را منفجر کردند و به هیچ کسی رحم نکردند، اما همین‌ها امروز مورد حمایت امریکا قرار دارند و از نظر آمریکایی‌ها تروریست محسوب نمی‌شوند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی اضافه کرد: آمریکایی‌ها با حمایت از منافقان با آن‌ها جلسه می‌گیرند تا آنان را جانشین حکومت اسلامی کنند.

خطیب جمعه قزوین خاطرنشان کرد: آن‌ها ده‌ها سال است که این آرزو را دارند و بسیاری از منافقان این آرزو را به گور بردند و باقی آن‌ها نیز این آرزو را به گور خواهند برد و جمهوری اسلامی هر روز مقتدر‌تر از گذشته به راه خود ادامه می‌دهد.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی اضافه کرد: ایران منافقان را تروریست می‌داند در حالی که آامریکایی‌ها می‌گویند آن‌ها خواهان دموکراسی هستند و می‌خواهیم بر مردم ایران مسلط شوند.

وی گفت: ایران داعشی‌ها را تروریست می‌داند چرا که عراق و سوریه را نابود کردند، اما امریکایی‌ها سید حسن نصرالله، مردم لبنان، مبارزان یمن، سردار سلیمانی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تروریست می‌دانند.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: زمانی که بدین اندازه تعریف تروریست در نگاه ما و دشمنان انقلاب تضاد دارد چرا باید این مصوبه ننگین را امضا کرد، آیا نمایندگان ما بدون درک و فهم درست از این موضوع این مصوبه را در مجلس امضا کردند.

امام جمعه قزوین گفت: برخی از نمایندگان متوجه نبودند چه مصوبه‌ای را امضا کردند، عده‌ای دیگر هم معترف بودند که ترسیدند و امضا کردند، درحالی که متوجه نبودند زمانی که ما بیشتر بترسیم شجاعت دشمن افزایش می‌یابد.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: هرکجا که مسئولان عقب نشینی کردند و به جای مردم از روی ترس سخنی گفتند دشمنان جسورتر شدند، آقایان نماینده مجلسی که راضی شدید این قرارداد ننگین را امضا کنید چرا ترس از آمریکا و صهیونیست شما را به ذلت کشاند.

خطیب جمعه قزوین بیان کرد: مسئولان کشور نباید امید داشته باشند کسانی که با روح نفاق زندگی می‌کنند، بتوانند باری از دوش شما بردارند و در حماسه انقلاب با ما همراه شوند.

وی اضافه کرد: گاهی یکی از مسئولان برجسته کشور در دانشگاه با ضعف و زبونی به دانشجویان می‌گوید اگر امریکا موشک خود را به سمت ما شلیک کند ما چه کار باید انجام دهیم! این نگاه درحالی است که رهبری می‌فرمایند اگر دشمن غلطی کند ما تلاویو و حیفا را با خاک یکسان می‌کنیم.

نماینده، ولی فقیه در استان افزود: فردای روزی که قرار بود تیم هسته‌ای ایران برای مذاکره با امریکا و کشور‌های اروپایی حضور پیدا کند رئیس جمهور ما می‌گوید خزانه ایران خالی است، این نگاه ذلیلانه عامل سوءاستفاده دشمن شد.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی اضافه کرد: درحالی که ایران اسلامی صاحب قدرت و اقتدار است و ما امیرمومنان (ع)، سیدالشهدا (ع)، سابقه قدرتمندانه، تجهیزات موشکی و سیل جمعیت مسلمانان در جهان را پشتیبان خود داریم.

وی در ادامه به کاهش اعتبار دلار در مبادلات جهانی اشاره کرد و افزود: موقعیت دلار در دنیا رو به افول و سقوط است و باید تلاش کرد تا ارز‌های دیگری در مبادلات جایگزین دلار شود.

نماینده، ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: دشمنی دشمنان خارجی و تدبیر نداشتن کسانی که رسالت خدمت به مردم را دارند، شرایط معیشتی مردم را با دشواری مواجه کرده است و دولت مردان باید عزم جدی برای حل مشکلات داشته باشند و سفارش رهبری را در این زمینه مورد توجه قرار دهند.

وی اذعان کرد: کشور ما همه زمینه‌های رسیدن به جایگاه مطلوب اقتصادی و شغلی را دارد، اما تنها بحث کوتاهی در مدیریت است که مردم را به گرفتاری و مشقت دچار کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی به روز بزرگداشت سلمان فارسی، سالروز شهادت شهید محراب آیت الله اشرفی اصفهانی، شهید نور علی شوشتری، شهید مدافع حرم رسول پورمراد اشاره کرد.

انتهای پیام/

خطبه های نماز جمعه قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار