رئیس‌کل دادگستری استان قزوین گفت: دفاع از ارزش‌های اسلامی و امانت داری از بزرگ‌ترین وظیفه نیروی انتظامی تلقی می‌شود.

وظیفه نیروی انتظامی دفاع از ارزش‌های اسلامی استبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از قزوین؛ حجت‌الاسلام نورالله قدرتی رئیس‌کل دادگستری استان در نشست مشترک دادگستری و نیروی انتظامی ، اقتدار، عزت، احساس مهربانی و خدمت به مردم، دقت در انجام وظیفه قانونی، دفاع از ارزش‌های اسلامی و امانت داری را از جمله ویژگی‌های نیرو‌های انتظامی بیان کرد و گفت :  دفاع از ارزش‌های اسلامی  مهمترین آنها است .

حجت‌الاسلام قدرتی افزود: نهاد‌های فرهنگی باید به کمک دستگاه قضایی بیایند چراکه اگر منسجم و متناسب با نیاز عمل نکنند، تلاش نیرو انتظامی و دستگاه قضایی بی ثمر می‌ماند.

وی اضافه کرد: اخلاق مداری، صبر و‌حوصله، حلم و بردباری، عفو و گذشت از وظایفی است که باید نیرو انتظامی دنبال کند چرا که مراجعین آن‌ها جان و مال باخته هستند.

رئیس‌کل دادگستری استان قزوین گفت: همراهی نیرو انتظامی به عنوان شمشیر برنده عدالت در احقاق وظایف دستگاه قضا ضروری است تا گامی در زمینه حفاظت از حق و عدالت برداشته شود.

حجت الاسلام قدرتی گفت: نیرو‌های انتظامی باید در کنار جهاد در برابر ناهنجاری‌ها، به جهاد با نفس اهمیت ویژه‌ای دهند چراکه هنوز در مرحله جهاد اصغر بوده و لازمه جلب اعتماد مردم، تهذیب نفس است.

فرمانده انتظامی استان قزوین هم در این نشست گفت: ناجا و قوه قضاییه مکمل یکدیگر هستند به گونه‌ای که هر کدام بدون طرف مقابل کارایی خود را از دست می‌دهد.

سردار مهدی محمودی افزود: نیروی انتظامی مطیع کامل قوه قضاییه است و با اطاعت از قوانین خاص و عام این قوه به برقراری نظم در جامعه کمک می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: هیچ وقت نباید برنامه‌ها و مشکلات جامعه به معضلات اجتماعی ختم شود و امنیت افراد را در اجتماع به خطر بیاندازد.

فرمانده نیروی انتظامی افزود: تامیین امنیت داخلی کشور از دغدغه‌های اساسی نیروی انتظامی است و حتم به یقین با هرگونه بی نظمی و ایجاد اختلال در نظم عمومی مبارزه خواهد شد.

فرمانده نیروی انتظامی استان با اشاره به رتبه استان قزوین در امنیت اجتماعی، خاطر نشان کرد: استان قزوین جزو پنج استان با بیشترین امنیت کشور به حساب می‌آید.

سردار محمودی از قزوین به عنوان یک شاهراه ارتباطی در کشور یاد کرد و گفت: به همین علت بیشترین امار قاچاق کالا  مربوط به استان قزوین است و با افزایش قابل توجه کشفیات روبرو هستیم.

وی گفت: امسال در هفته نیروی انتظامی سامانه خدمات الکترونیک انتظامی راه اندازی شده است که تشخیص هویت فرد با سرعت و دقت بیشتر انجام می‌شود.

انتهای پیام/

نشست مشترک دادگستری و نیروی انتظامی استان قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار