سخنگوی وزارت بازرگانی چین در واکنش به اتهام‌زنی‌های واشنگتن اعلام کرد این کشور قصد مداخله در سیاست‌های آمریکا را ندارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، سخنگوی وزارت بازرگانی چین امروز (پنجشنبه) اعلام کرد: چین قصد مداخله در سیاست های آمریکا را ندارد و امیدوار است واشنگتن از بهانه تراشی برای انجام اقدامات یکجانبه و حمایت از تجارت خود دست بردارد.

سخنگوی وزیر بازرگانی چین در ادامه گفت: چین در هیچ نوع «تهاجم اقتصادی» هم دخالت نداشته و نخواهد داشت. چین آمده آغاز مجدد مذاکرات تجاری با آمریکاست؛ اما متأسفانه آمریکا هنوز خلوص نیت خود را اثبات نداده است.

چین این اظهارات را در حالی مطرح کرد که هفته گذشته «مایک پنس»، معاون رئیس جمهور آمریکا پکن را به تلاش برای تضعیف دونالد ترامپ در آستانه انتخابات کنگره در ماه آینده میلادی متهم کرد. پنس همچنین مدعی شد چین از قدرت اقتصادی خود علیه کشورهای کوچک تر استفاده می کند.

روابط میان آمریکا و چین در ماه های اخیر در پی تشدید تنشهای تجاری میان این دو کشور، به سردی گراییده است. این دو کشور تاکنون بارها تعرفه های تجاری علیه کالاهای وارداتی کشور مقابل اعمال کرده اند. کارشناسان بر این باورند که ادامه جنگ تجاری میان پکن و واشنگتن می تواند بر اقتصاد و تجارت جهان تأثیر منفی بگذارد.


انتهای پیام/

 

برچسب ها: چین ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار