نشریه انگلیسی اکسپرس با اشاره به حرکت رزمناو آمریکا به سمت دریای چین نوشت زنگ خطر جنگ جهانی سوم به صدا درآمده است.

بالا گرفتن اختلافات میان چین و آمریکا در همه زمینه‌ها/ زنگ خطر جنگ جهانی سوم به صدا درآمده استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نشریه انگلیسی اکسپرس در پایگاه اینترنتی خود با اشاره به حرکت رزمناو آمریکا به سمت دریای چین نوشت زنگ خطر جنگ جهانی سوم به صدا درآمده است.

در گزارش اکسپرس آمده است: آمریکا با تاکید بر این موضوع که حق دارد ناو خود را در دریای جنوبی چین و در نزدیکی جزایری که مورد مناقشه بوده است، به حرکت درآورد، تنش های میان دو کشور را افزایش داده است.

دو مقام آمریکایی ادعا کردند یک ناوشکن موشک‌انداز این کشور به نام یواس‌اس دیکیتر وارد آب های دریای جنوبی چین در 12 مایل دریایی (13/8 مایل زمینی) صخره های نزدیک جزایر اسپراتلی شده است. چین حق مالکیت خود را بر جزایر اسپراتلی تایید کرده است، موضوعی که مقامات آمریکایی به شدت به آن اعتراض دارند.

یکی از مقامات آمریکایی در گفتگو با سی ان ان گفت: نیروهای آمریکایی به طور روزانه در منطقه هند-آرام از جمله در دریای چین جنوبی فعالیت دارند. وی تاکید کرد: همه این عملیات ها منطبق با قوانین بین المللی طراحی شده اند و نشان دهنده این موضوع هستند که آمریکا هر کجا قوانین بین المللی اجازه دهند، هوانوردی و دریانوردی خواهند کرد و به اجرای عملیات خواهند پرداخت.

نویسنده در ادامه با بیان این که چین بر سر کنترل مناطق مختلف در دریای چین جنوبی با آمریکا درگیر مناقشه‌ای طولانی شده است، افزود: در سال 2015 [1394] آمریکا استقرار رزمناوها و هواپیماهای خود را در این منطقه آغاز کرد تا از این طریق ادعاهای سرزمینی چین را بی اثر سازد.

هفته گذشته در 25 سپتامبر مقامات چینی به انگلیس هشدار دادند از این درگیری دور بماند. این هشدار پس از آن داده شد که کشتی های جنگی نیروی دریایی سلطنتی به سرزمین مورد مناقشه در دریای چین جنوبی نزدیک شدند.

تنش‌ها میان چین و آمریکا در جبهه های مختلف همواره افزایش یافته است به گونه‌ای که این دو کشور در زمینه های نظامی، تجاری و سایبری با یکدیگر درگیر شده‌اند. در 26 سپتامبر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، چین را به مداخله در انتخابات با هدف آسیب رساندن به وی متهم کرد. این اتهام یک هفته پس از آن مطرح شد که دولت وی برای 200 میلیارد دلار از کالاهای چینی تعرفه‌ای 10 درصدی اعلام کرد.

وانگ یی، دیپلمات ارشد چینی معتقد است تجارت بین‌المللی ماهیت برد - برد دارد و نباید به گونه‌ای باشد که تنها یک طرف با هزینه دیگران سود ببرد. وی تاکید کرد به هیچکس نباید اجازه داده شود منافع خود را فراتر از منافع دیگران در نظر بگیرد. جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا هم در پنتاگون به خبرنگاران گفت این دو کشور یاد خواهند گرفت چگونه اختلاف‌هایشان را مدیریت کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: چین ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۰۷ ۱۰ مهر ۱۳۹۷
میگویند خداوند اسباب ظهور حضرت مهدی را یک شبه فراهم میکند و آیت الله بهجت هم بشارت دادند به جوانترها و حتی مسن ها که دوران ظهور را درک میکنند. و می ماند خاورمیانه که بی جهت نیست این همه روایات آخرزمانی را در خود جای داده. حوادث شام و یمن و سایر نقاط اتفاقی نیست. ظهور حضرت در مکه نیز حاکی از سقوط قطعی آل سعود دارد. وعده وصل چون نزدیک شود آتش عشق شعله ور گردد
Germany
ناشناس
۱۷:۰۲ ۰۹ مهر ۱۳۹۷
جنگ بین چند کشور با چین حتمی است چون موجودیت چین موجودیت کشورهایی مثل آمریکا و اروپا به زیر دارد می کشد و حتی دوستان چین و قدرتهای دیگری هم که تنش با چین ندارند حس می کنم راضی به گسترش چین نیستند چین قطعا در خطر تضعیف و تجزیه قرار دارد این نظر بنده است.
آخرین اخبار