سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندارآذربایجان غربی گفت: معاینه فنی برای تمامی خودرو‌ها با بیش از ۵ سال الزامی است و با عوامل تشدید کننده آلودگی هوا به طور جدی برخورد می‌شود.

 آرامون؛ سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: افزایش سرانه استفاده از خودرو‌های شخصی در سفر‌های درون شهری از ۵۰ درصد به ۷۰ درصد در ۱۰ سال گذشته، بلند مرتبه سازی در مسیر کریدور‌ها و دالان‌های ورودی هوای شهرارومیه، استفاده از ناوگان حمل ونقل عمومی با عمر بالای ۲۰ سال و سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی در باغات و مزارع حاشیه شهر و عدم برخورد با متخلفان را از جمله عوامل تشدید آلودگی هوا درمرکز استان است.

آرامون تصریح کرد:کارگروه آلودگی هوا و گردوغبار استان در حوزه حمل ونقل و مقابله با گسترش کانون‌های آلاینده بصورت جدی وارد عمل خواهد شد و با عوامل بحران ساز و تشدید کننده آلودگی بطور جدی برخورد می‌شود.

وی افزود:جلوگیری ازتردد تمامی خودرو‌های بدون برگه معاینه فنی در محدوده ارومیه و شهر‌های بزرگ استان، الزام ناوگان حمل ونقل عمومی به اخذ برگه معاینه فنی هر ۶ ماه وجلوگیری از ورود کامیون‌ها به محدوده مرکزی شهرارومیه در ۶ ماهه دوم از سال درساعات از طول روز از مصوبات این کارگروه است.

همچنین شناسایی کریدور‌های پرحجم هوا در شهر ارومیه و شهر‌های بزرگ استان و جلوگیری از بلند مرتبه سازی در این دالان‌ها و جلوگیری سوزندان بقایای محصولات کشاورزی در مزارع و برخورد با عوامل سوزاندن لاستیک و نخاله‌های ساختمانی در محدوده شهرازدیگر مصوبات کاروگروه استانی آلودگی هوا و مقابله با پدیده گردوغباراست.

انتهای پیام / س خ

معاینه فنی الزامی برای رانندگان داخل شهری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.