رئیس اداره بهزیستی رفسنجان گفت: در رفسنجان ۴۵ مهدکودک وجود دارد که از این تعداد ۲۴ مهد شهری و ۲۱ مهد روستایی است که ۲ هزار و ۳۰۰ کودک را تحت پوشش دارند.

۲۱ مهد روستایی در رفسنجانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حیدری رئیس اداره بهزیستی رفسنجان گفت:نیازی که بهزیستی برای کودکان می‌بیند این است که کودکان باید حمایت‌های ویژه شوند و سرمایه ویژه‌ای برایشان در نظر گرفته شود چرا که کودکان برکت زندگی و سرمایه‌های آینده جامعه هستند.

وی افزود: در مجموعه بهزیستی برای تمام گروه‌های سنی برنامه آموزشی در سازمان بهزیستی کشور فراهم شده و نظارت مستقیم بر نحوه آموزش کودکان انجام می‌شود.

رئیس اداره بهزیستی رفسنجان افزود: هر نوع آزاری به کودک تا سن ۱۸ سالگی در زمینه فکری، جنسی، جسمی و کودک‌آزاری نام دارد.

وی بیان داشت: امسال تقریبا نزدیک به ۳۰ مورد کودک‌آزاری در رفسنجان داشتیم که البته بعضا خیلی حاد نبوده، اما دستور قضایی داشتیم و مداخله کردیم.

حیدری همچنین افزود: خیلی از این کودکان کار در رفسنجان که می‌بینیم ایرانی نیستند و از اتباع هستند که در فرهنگ‌شان این موضوع گنجانده شده که از کودکی باید کار کنند.

وی تصریح کرد: طرح کودکان کار را مرکز مهرانه قلب سفید با مجوز سازمان بهزیستی کشور راه‌اندازی کرده در رفسنجان هم فعالیت دارد این مرکز به پیگیری بحث کودکان کار پرداخته و کودکان کار را شناسایی می‌کند اگر خانواده نیاز به اشتغال، آموزش و سبد‌های حمایتی داشته باشد سرویس‌دهی می‌کند تا بچه به درس و مدرسه‌اش برگردد.

انتهای پیام/ح

رفسنجان 21مهدکودک روستایی دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار