مدیرعامل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی گفت: محبان اهل بیت (ع) در پیاده‌روی اربعین زندگی در محضر امام (ع) را تمرین می‌کنند و ریاضتی عاشقانه و خردمندانه را با همین نیت انجام می‌دهند.

شیعیان در پیاده‌روی اربعین زندگی در محضر امام را تمرین می‌کنندبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ حجت‌الاسلام سید محمود مرویان حسینی مدیرعامل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی  در نشست تخصصی کارکرد‌های اجتماعی و تربیتی پیاده روی زیارت اربعین گفت: برای هیچ پیامبر و امامی اربعین معین نشده است، اما برای سیدالشهدا (ع) اربعین قرار داده شده است و ائمه هدی (ع) برای زیارت اربعین بسیار سفارش کرده‌اند، زیرا می‌خواستند اربعین وجه تمایز جریان عاشقان و محبان اهل بیت (ع) از دیگران باشد.

وی افزود: در حالی که مسیر پیاده‌روی اربعین در سال‌های گذشته با شهر‌های در اشغال جریان تکفیری فاصله چندانی نداشت؛ اما با امنیت، ایثار و تعاملی که به واسطۀ اتحاد مسلمانان ایجاد شد، نمادی از قدرت نرم ارادتمندان اهل بیت (ع) و شکوه ایمان و عظمت مسلمانان با نام امام حسین (ع) فراهم شد.
 
مدیرعامل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی گفت: این پدیدۀ بی‌نظیر زمینه‌ساز ظهور است و  شیعیان در پیاده‌روی اربعین زندگی در محضر امام را تمرین می‌کنند و ریاضتی عاشقانه و خردمندانه را با حماسه‌ای شکوه آفرین و سراسر معنویت ارائه می‌کنند.

حجت‌الاسلام سید محمود مرویان حسینی با اشاره به اینکه پس از گذشت سالیان طولانی از سفارش اهل بیت (ع) و علمای دین به پیاده‌روی اربعین، در سال‌های اخیر پدیدۀ پیاده‌روی اربعین، به نماد شکوه و عظمت اسلام و پیروان مکتب اهل بیت (ع) تبدیل شده است، افزود: جمعیت فراوانی از غیر شیعیان و حتی غیرمسلمانان با عشق و احساس بودن در محضر امام در پیاده‌روی اربعین حاضر می‌شوند و صحنه‌ای خیر کننده می‌آفرینند.

وی با بیان اینکه در مسیر پیاده‌روی اربعین، موکب‌هایی از کشور‌های اروپایی، آسیایی و آفریقایی برپا می‌شود و این جلوه‌ای از یک پدیده تمدنی است،  گفت: پیاده‌روی اربعین از جنبه‌های تمدنی، اجتماعی، تربیتی، اخلاقی و سیاسی قابل بررسی است و از این رو بنیاد پژوهش‌های اسلامی چند نشست تخصصی را با موضوع پژوهش در حوزه اربعین برگزار می‌کند که برنامۀ امروز نخستین نشست از آن است.
 
انتهای پیام//ا.س
 

برگزاری نشست تخصصی کارکرد‌های اجتماعی و تربیتی پیاده روی زیارت اربعین

برچسب ها: پعاشورا ، اربعین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار