رئیس اداره امور اجرایی زکات کمیته امداد خراسان رضوی گفت:امسال ۶۱ درصد از برنامه پیش‌بینی‌شده جذب زکات محقق شده است که نیکواران و مودیان مبالغ قابل توجهی پرداخت کردند.

امسال ۶۱ درصد از برنامه پیش‌بینی‌شده جذب زکات محقق شده استحجت‌الاسلام سید محمد حسینی رئیس اداره امور اجرایی زکات کمیته امداد خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛  گفت: امسال در این نهاد برنامه‌ریزی برای جذب ۲۲ میلیارد تومان زکات واجب و مستحب صورت گرفت که در نیمه نخست امسال ۱۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان توسط مودیان نیکوکار به کمیته امداد پرداخت شد.

وی افزود: زکات پرداخت‌شده به کمیته امداد خراسان رضوی شامل یک میلیارد و ۳۹۱ میلیون تومان در بخش واجب، پنج میلیارد تومان به‌صورت مستحبی و هفت میلیارد و ۱۷۲ میلیون تومان در قالب کفاره و فطریه است.

رئیس اداره امور اجرایی زکات کمیته امداد خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی از اقلام زکات واجب گندم، جو، کشمش و گوسفند را داراست که به ترتیب ۵۰۶ تن، ۲۲ تن، ۱۷۰ کیلوگرم و ۴۱۰ رأس گوسفند توسط مودیان به این نهاد اهداشده است.

  حجت‌الاسلام سید محمد حسینی یادآور شد: به ترتیب شهرستان‌های مشهد با یک میلیارد و ۸۲۲ میلیون تومان، جوین با یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان و نیشابور با یک میلیارد و ۱۶۰ میلیون تومان بیشترین میزان جذب زکات در خراسان رضوی را داشته‌اند.

وی گفت: زکات جذب‌شده از هر محل در همان محل و با اولویت محرومان هزینه می‌شود.
 
انتهای خبر// د.ف

پرداخت ۱۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان زکات در خراسان رضوی

برچسب ها: کمیته امداد ، زکات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.