رییس فدراسیون تنیس با تأکید بر اجرای طرح استعدادیابی تنیس در استان ها، از دومین دوره ی رقابت های استعدادیابی تنیس طی ماه آینده در تهران خبر داد و گفت: اولین دوره ی این رقابت ها، ماه گذشته در شهر کرج انجام شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مجید شایسته، رییس فدراسیون تنیس جمهوری اسلامی ایران در مجمع انتخاباتی رییس هیئت تنیس استان کرمان که در محل تالار ایرانگردی کرمان برگزار شد، گفت: خدا را شکر می کنم در جمع 31 رییس هیئتی که در استان ها دارم، هیچ کدامشان انتخاب من نیست و همه ی رؤسا توسط مدیران کل ورزش استان ها معرفی شدند و این را برای خودم و فدراسیون یک موفقیت می دانم.

وی افزود: ما بعضاً و نادرست تلاش می کنیم کسانی را در هیئت های استانیمان بگماریم که در انتخابات خودمان موفق باشیم، حال آنکه خوشبختانه در دوران 9 ساله ریاست اینجانب تاکنون این اتفاق نیفتاده و این یک اتفاق خوب است، چرا که اعتقاد داریم رییس هیئت استانی باید با اداره کل هماهنگ باشد و بتواند از این اداره کل که برنامه ورزشی ما را در سطح استان به خوبی جلو می برد، کمک گیرد.

شایسته تصریح کرد: خوشحالم امروز هم این اتفاق در استان کرمان رخ داد.

وی با تبریک به ایرانمنش رییس هیئت تنیس استان کرمان، یادآور شد: باعث خوشحالی ماست که یک جوان دیگر به عنوان رییس هیئت انتخاب شد.

شایسته ابراز امیدواری کرد:  این رییس جوان، در 4 سال آینده جواب اعتماد همه ی دوستان را به خوبی بدهد و با برنامه ریزی خوب و تلاش جدی بتوانند با وجود جوان بودن و تجربه ی بالان موفق باشد.

 

رییس فدراسیون تنیس یکی از نکات جدی و مهم در بحث تنیس را  حضور تنیس در مدارس کشور عنوان کرد و بیان داشت: تا 5 سال پیش آموزش و پرورش به ورزش تنیس اجازه ی ورود به عنوان یک انجمن را نمی داد و استدلالشان این بود که ورزش تنیس نمی تواند ورزش مدارس باشد که خوشبختانه با تلاش زیاد و پیگیری دو، سه ساله ای که صورت گرفت، انجمن تنیس مدارس در آموزش و پرورش ثبت شد و کارش را شروع کرد.

شایسته گفت: ما همزمان در کشور برای هزار مدرسه ابتدایی وسایل و لوازم خریدداری کردیم و هزار معلم ورزش را در مدارس کشور آموزش دادیم تا با اصول اولیه ورزش ما آشنا شوند و بدین ترتیب بتوانند این دانش را به دانش آموزان منتقل کنند.

وی یکی از اهداف و برنامه های فدراسیون جهانی تنیس را برای کودکان زیر 10 سال دانست و افزود: این اتفاق بزرگیست که خوشبختانه اکنون در استانهایی که هیچ وقت به ذهنمان خطور نمی کرد، فعال شده است.

شایسته تصریح کرد: هم اکنون 80 مدرسه فقط در استان ایلام فعال است و در استان هایی مانند سیستان، خراسانی شمالی و جنوبی روند رو به رشدی داشته است.

وی ابراز امیدواری کرد: این امر به زودی در مدارس کرمان نیز اتفاق بیفتد.

 

شایسته با اعلام اینکه هر اتفاقی که بخواهد در ورزشمان بیفتد از آموزش و پرورش شروع می شود، یادآور شد: اگر ورزش ما در مقاطعی موفق نبوده به دلیل گسست رابطه بین وزارت ورزش و وزارت آموزش و پرورش بوده است و هر چه رابطه وزرات ورزش و آموزش و پرورش نزدیک تر باشد در آینده ی ورزش موفقیت های بیشتری را کسب می کنیم.

وی با بیان اینکه هم اکنون رابطه ی خوبی بین وزرات ورزش و آموزش و پرورش برقرار است، گفت: امیدواریم در استان کرمان از این اتفاق به نحو مطلوب استفاده کنند.

رییس فدراسیون تنیس با تأکید بر اجرای طرح استعدادیابی تنیس در استان ها، بیان داشت: هم اکنون کار استعدایابی به صورت جدی در حال انجام است.

شایسته از دومین دوره ی رقابت های استعدادیابی تنیس طی ماه آینده در تهران خبر داد و گفت: اولین دوره ی این رقابت ها،  ماه گذشته در شهر کرج انجام شد.

وی افزود: از سوی دیگر، در برنامه ریزی سازمان لیگ ما  برای زیر 10 سال نیز برنامه پیش بینی شده که برگزار می شود و درای رنکینگ است.

شایسته تصریح کرد: تلاشمان بر این است، بچه ها ترغیب شوند تا انگیزه داشته باشند برای تلاش بیشتر که خوشبختانه از سه سال پیش تیم ملی زیر 12 سال  نیز تشکیل شده و به مسابقات مختلف اعزام شد و این انگیزه ی خوبی برای خانواده ها و بچه ها به وجود آورد.

 

وی با ابراز خرسندی از عملکرد تیم های دختران و پسران در رقابت های آسیایی یادآور شد: خوشبختانه اوایل امسال پسران، قهرمان غرب آسیا شدند و دختران نیز نایب قهرمانی آسیا را به خود اختصاص دادند که این نشان می دهد اگر تلاش جدی کنیم می توانیم نتایج بزرگی بگیریم.

شایسته به بحث بانوان اشاره کرد و بیان داشت: بانوان در ورزش ما از پتانسیل بسیار بزرگی برخوردارند و نشان داده اند در صورت توجه می توان شاهد موفقیت های بزرگی از سوی آنها بود.

وی اذعان داشت: جوانترین تیم ملی بانوان در بین رشته های ورزشی مربوط به ماست که این نکته ی بسیار مهمیست.

شایسته از رییس هیئت تنیس استان کرمان خواست: برای دختران جوان برنامه ریزی مناسب شود تا در حوزه ی قهرمانی به صورت جدی تر وارد شوند.

وی گفت: علی رغم تمام مخالفت هایی که وجود داشت، با تلاشی که صورت گرفت، بعد از 20 سال پسران و برای اولین بار دختران به مسابقات آسیایی اعزام شدند و این تجربه ی خیلی خوبی برای دختران ما در این بازی ها بود.

رییس فدراسیون تنیس، بازی های آسیایی را کلاس درس بسیار بزرگی برای ورزشکار دانست و افزود: این اتفاق برای اولین بار افتاد و امیدواریم ادامه پیدا کند و این با تلاش خود بانوان میسر می شود.

 

شایسته با توجه ویژه به فعال کردن تنیس در شهرستان ها، تصریح کرد: عمده ی استانهای ما شهرستان هایشان فعال شدند و در استان کرمان هم خواهشی دارم شهرستان ها به صورت جدی فعال شوند، هیئت های شهرستانی شکل گیرند و روسای هیئت های شهرستانی انتخاب شوند، چرا که با این کار نفوذ را از مرکز استان ها به شهرستان ها می بریم و این کار می تواند اتفاقات بزرگی برای استان کرمان رقم بزند.

 وی با اعلام اینکه من از شرایط استان کرمان راضی نیستم، یادآور شد: استان کرمان پتانسیل بسیار بالایی دارد و حیف است شرایطش اینگونه باشد.

شایسته مودت و دوستی را رمز اولیه هر موفقیتی دانست و بیان داشت: این 40 سال انقلاب ثابت کرده، وقتی همه با هم بودیم و یک هدف واحد داشتیم، هیچ کس حریف ما نبوده است.

وی ابراز امیدواری کرد: با همکاری، دوستی و مودت همانند، 8 سال دفاع مقدس که همه با وحدت مقابل تمام دنیا ایستادیم و نتیجه اش را دیدیم باز هم شاهد موفقیت های بزرگی در تنیس استان کرمان باشیم.

شایسته به میزبانی رقابت ها اشاره کرد و گفت: کرمان پتانسیل بسیار خوبی برای میزبانی رقابت های دارد، مخصوصا اگر در نیمه ی دوم سال این اتفاق بیفتد، بهتر است.

وی افزود: کرمان پتانسیل مناسبی برای حضور در مسابقات لیگ دسته یک، دسته دو و لیگ برتر در بخش های خانم ها و آقایان را دارد.

شایسته ابراز امیدواری کرد: این اتفاق بیفتد و یکی از تیم های ثابت در لیگ های مختلف ما در بخش آقایان و بانوان استان کرمان باشد.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش به استفاده از ظرفیت تنیس در حوزه ی همگانی اشاره کرد و گفت: امیدواریم از این ظرفیت هفته تربیت بدنی استفاده شود و طی این هفته، یک استارت خوبی بزنیم و این حرکت ادامه داشته باشد.

شایسته ورزش تنیس را یک ورزش شاد، بانشاط و مفرح دانست و افزود: این وظیفه ی ماست که انسان ها را، مخصوصا در شهرستان های محروم، راکت به دست کنیم.

وی تصریح کرد: اصل وجودی حضور من در تنیس این بود، بچه های مناطق محروم راکت به دستشان بگیرند.

شایسته یادآور شد: از نظر دیدگاه عموم مردم، تنیس یک ورزش خاص است و حتی برخی معتقدند تنیس ورزش پولدارهاست، در صورتیکه هم اکنون که ورزش کشور توسعه پیدا کرده به این نتیجه رسیده اند که اینطور نیست و همه می توانند به این حوزه وارد شوند.

رییس فدراسیون تنیس گفت: این وظیفه ی ماست که در شهرستان ها و در بین نوجوانان، نونهالان و جوانان این ورزش را فعال کنیم.

وی خطاب به رییس هیئت تنیس استان کرمان افزود: امیدواریم جوانی و نشاط شما در کنار تجربه ی پیشکسوتان، تلاش همکاران و حمایت های ما و مدیرکل جوان ورزش و جوانان بتواند اتفاقات خوب را برای استان کرمان رقم بزند و نتیجه ی آن معرفی قهرمانان بزرگی از این استان در صحنه های ملی و بین المللی باشد.

انتهای پیام/ب

مجمع انتخاباتی رییس هیئت تنیس استان کرمان

برچسب ها: اخبار ورزشی ، تنیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار