معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد گفت: طرح مسیر کسب و کار من توان افزایی زنان با رویکرد کارآفرینی و با محوریت دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد آغاز به کار کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛محمدعلی طالبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد گفت: نقش زنان در اقتصاد، توسعه و پیشرفت جامعه پر رنگ است و ما نمی توانیم توقع داشته باشیم که زنان در خانه بمانند و کشور پیشرفت کند.

طالبی افزود:هیچ مدلی از کشور‌های توسعه یافته وجود ندارد که بدون نقش زنان به رشد و ترقی رسیده باشد و بنابراین باید تمام توان و ظرفیت‌ها را برای پویایی این نقش در بخش‌های مختلف جامعه به کار گیریم.

وی ادامه داد: امروز علاوه بر اینکه زنان به خوبی در رده‌های تحصیلی موفق عمل کرده اند، اما وقتی به فضای کار وارد می شویم تنها ۱۶ درصد جمعیت فعال بانوان شاغل هستند که در آقایان این رقم به ۴۹ درصد میرسد و تفاوت چشمگیری مشاهده می شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گفت: هر چند با مشکلاتی در زمینه‌های اقتصادی مواجه هستیم، اما به لحاظ ساختاری شرایط و فضای مناسب تری برای ایجاد کسب و کار از سوی بانوان به ویژه در زمینه کسب و کار‌های خانگی وجود دارد.

طالبی گفت: برگزاری چنین برنامه‌ها و دوره‌های آموزشی می تواند توانمندی زنان را در عرصه‌های اقتصادی و کارآفرینی تقویت کند و نقشه راهی روشن پیش روی علاقهمندان قرار دهد.
وی افزود:در این مسیر علاوه بر همت دفتر بانوان و خانواده استانداری دستگاه‌های اجرایی از جمله ورزش و جوانان و فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز به ویژه در کسب و کار‌های اجتماعی و فرهنگی نسبت به اجرای برنامه‌های مشترک فعالیت دارند و نمونه این طرح‌ها میتواند به شکل پایلوت کشوری از یزد آغاز شود تا ایفای نقش هر چه بیشتر بانوان در عرصه اشتغال را شاهد باشیم.

گفتنی است طرح ، مسیر کسب و کار من ،با هدف شناسایی و آموزش و مشاوره جوانان به ویژه زنان مستعد از سوی بنیاد توسعه کارآفرینی زنان و جوانان و با همکاری معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در استان یزد به مدت سه روز اجرا می شود.

انتهای پیام/ی

طرح  توان افزایی زنان با رویکرد کارآفرینی در یزدآغاز به کار کرد

برچسب ها: اشتغال ، خانواده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار