مدیر کل اداره دامپزشکی آذربایجان غربی از آغاز اجرای فاز دوم واکسیناسیون سراسری تب برفکی دامهای سنگین به مدت 30 روز کاری در استان خبرداد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ،مدیر کل اداره دامپزشکی آذربایجان غربی بیان این مطلب اظهار کرد: يكي از راه های كنترل بيماری فوق العاده مسری و مهلک تب برفكی ،  علاوه بر لزوم رعايت مقررات بهداشتی، قرنطينه ای ، واكسيناسيون مرتب و دوره ای جمعيت گاو ، گوساله ، گاوميش حساس استان است.

داهیم افزود: در اين راستا اداره كل دامپزشكی استان آذربايجان غربی اجرای فاز دوم مايه كوبی دامهای سنگین اعم از گاو، گوساله ، گاوميش را بر عليه بيماری تب برفكی به مدت 30 روز کاری در سطح استان از ۱۴ مهرماه سال جاری با مشارکت بخش غير دولتی آغاز کرده است.

وی گفت:  پیش بینی می شود نزدیک به  300 هزار راس دام در 3600 واحد اپیدمیولوژیک در مدت یک ماه با همکاری تعداد 86 مرکز مایه کوبی بخش خصوصی و نظارت تعداد 27 اکیپ نظارتی بخش  دولتی در این فاز واکسینه  و ایمن سازی شوند.

 وی همچنین از دامداران خواست برای حفظ سلامت دام‌های خود و جلوگیری از شیوع بیماری های مشترک بین انسان و دام، همکاری و تعامل لازم را با اکیپ‌های دامپزشکی برای انجام عملیات مایه‌کوبی و سایر خدمات دامپزشکی داشته باشند و همچنین جهت اطمینان از پوشش حداکثری این واکسیناسیون از خرید و فروش و جابجایی دامها در مدت زمان اجرای طرح خودداری نمایند.

انتهای پیام/ع

مایه کوبی دام های سنگین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.