نمایندگان مجلس با یک فوریت طرح درخواست کاهش پرداخت عوارض خروج مرزنشینان از کشور موافقت کردند.

مجلس با یک فوریت طرح درخواست معافیت مرزنشینان از پرداخت عوارض خروج از کشور موافقت کردندبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نمایندگان در صحن علنی امروز (چهارشنبه 18 مهر ماه) با یک فوریت طرح کاهش پرداخت عوارض خروج مرزنشینان از کشور با 108 موافق، 74 رای مخالف و 9 رای ممتنع از مجموع 215 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

این طرح در قالب اصلاح بند (ح) تبصره 11 قانون بودجه سال 97 کل کشور در صحن ارائه شد و طراحان بر اساس این طرح خواستند تا مرزنشینان همانند زائران اربعین در طول سال از افزایش پرداخت عوارض خروج از کشور معاف شوند، زیرا از افزایش و پرداخت نرخ عوارض خروج از کشور تاثیر بسیار منفی بر معیشت مرزنشینان دارند لذا ضرورت دارد تا تجدیدنظر و تفکیکی میان مرزنشینان مترددین انجام شود.

عوارض خروج از کشور در بودجه سال 96 برای خروج زمینی زائران عتبات عالیات در طول سال 25 هزار تومان و هوایی 75 هزار تومان در نظر گرفته شده بود که امروز نمایندگان هم خواستار آن شدند که درباره مرزنشینان هم به این طریق عمل شود. زیرا دولت در بودجه سال 97 پرداخت عوارض خروج از کشور را به صورت پلکانی و مرحله ای افزایش داد یعنی برای اولین  خروج 220 هزار تومان و برای دفعه های بعد رقم بیشتری کسب شود.

در جریان بررسی این طرح نمایندگان مرزنشین کشورمان طومار سفید بزرگی را که بر روی آن امضای بسیاری از مرزنشینان نقش بسته بود در حمایت این طرح باز کرده‌اند که با تذکر پزشکیان نایب رئیس اول مجلس که در غیاب لاریجانی اداره جلسه را برعهده داشت آن را بسته و جمع‌ کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار