رئیس دفتر مقابله با تروریسم سازمان ملل متحد از اعضای این سازمان خواست برای مقابله با سوء استفاده گروه‌های تروریستی از فناوری‌های ارتباطی تلاش بیشتری به کار ببندند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری تاس، رئیس دفتر مقابله با تروریسم سازمان ملل متحد از اعضای این سازمان خواست برای مقابله با سوء استفاده گروه‌های تروریستی از فناوری‌های ارتباطی تلاش بیشتری به کار ببندند.

ولادیمیر ورونکوف "Vladimir Voronkov" در کنفرانس بین المللی " جلوگیری از تروریسم در عصر دیجیتال و مقابله با آن" در مینسک پایتخت بلاروس درباره ورود تدریجی تروریسم به فضای سایبری، مانند فیس بوک، توئیتر، یوتیوب و وی کونتاکتی VKontakte هشدار داد.

وی افزود، در سال‌های اخیر، ورود اینترنت، گوشی‌های تلفن همراه هوشمند و فضای مجازی باعث شده است تا روش‌های ارتباطی و دریافت اطلاعات در جهان تغییر کند.

معاون دبیر کل سازمان ملل متحد تصریح کرد، دستاورد‌های تکنولوژیکی و ارتباطی نیز خطرات و تهدیداتی به همراه دارد. این گونه اختراعات برای اهداف نادرست استفاده می‌شود.

وی افزود، گروه‌های تروریستی به اقداماتی همچون استفاده از فضای مجازی، ارتباطات رمزدار و محرمانه با اهداف تبلیغاتی، بکارگیری شبه نظامیان جدید و هماهنگی درباره حملات تروریستی ادامه می‌دهند.

ورونکوف تاکید کرد، اعضای سازمان ملل در صورتی که خواستار پیروزی در جنگ با تروریسم هستند، باید به تلاش‌های منسجم و هماهنگی‌های بیشتر ادامه دهند.

انتهای پیام/

سخنان رئیس دفتر مقابله با تروریسم سازمان ملل درباره استفاده تروریسم از فناوری‌های ارتباطی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار