معاون رئیس جمهور آمریکا ضمن ابراز نگرانی از خبر قتل خاشقجی روزنامه نگار منتقد سعودی گفت خشونت علیه روزنامه نگاران، آزادی بیان و حقوق بشر را به خطر می‌اندازد.

واکنش پنس به ناپدید شدن خاشقجی پس از چند روز سکوتبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: «گزارش‌هایی که درباره کشته شدن جمال خاشقجی روزنامه نگار ناراضی سعودی منتشر می‌شود بسیار نگران کننده است.»

وی افزود: «شرم آور است اگر خبر‌ها درباره کشته شدن او صحت داشته باشد. خشونت علیه روزنامه نگاران، آزادی بیان و حقوق بشر را به خطر می‌اندازد. جهان خواستار پاسخگویی روشن در زمینه سرنوشت خاشقجی است.»

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا نیز از دولت عربستان خواست تحقیقی فراگیر درباره ناپدید شدن خاشقجی انجام دهد.

این درحالی است که یک هفته از ناپدید شدن جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار برجسته سعودی و ستون‌نویس روزنامه واشنگتن پست پس از ورود به کنسولگری عربستان در استانبول برای ثبت ازدواج خود و سپس خبر قتل او بعد از چند روز، می‌گذرد.

انتهای پیام/

معاون رئیس جمهور آمریکا نیز درباره ناپدید شدن خاشقجی نگران شد

برچسب ها: آمریکا ، عربستان ، تروریسم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۳ ۱۷ مهر ۱۳۹۷
مایک پنس انقدر جنایت کردید که این قیافه حق به جانب و این حرفهایی که درمورد قتل فجیع جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار برجسته سعودی تحویل میدهید بهتون نمیاد. فقط بهتون میاد از جنگ و جنایت و خیانت و استعمار و ظلم و ستم و بیداد صحبت کنید و یا به کشوری کوچک مثل یمن حمله کنید اینها بهتون میاد .
Iran (Islamic Republic of)
علي
۰۶:۴۱ ۱۷ مهر ۱۳۹۷
چقدر اين عربستاني ها بد شانس هستند همان روز اتفاقا دوربين ها خاموش شده اند و سند اثبات راستي خود را از دست داده اند
آخرین اخبار