رئیس جمهور ترکیه در سخنانی گفت اگر کنسولگری عربستان معتقد است جمال خاشقجی از این ساختمان خارج شده، باید این ادعا را با فیلم و مدرک اثبات کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آناتولی،  رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در سخنانی درباره ناپدید شدن جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سیاست‌های آل‌سعود گفت: اگر کنسولگری عربستان معتقد است آقای خاشقجی از این ساختمان خارج شده، باید این ادعا را با فیلم و مدرک اثبات کند.

اردوغان افزود: مسئولان اطلاعاتی و امنیتی ترکیه این پرونده را مورد بررسی قرار می‌دهند. دادستانی ترکیه برای تحقیق، اسناد و مدارک مربوط به ورود و خروج شهروندان سعودی از فرودگاه استانبول را نیز بررسی می‌کند.

رئیس جمهور ترکیه همچنین گفت: مسئولیت سیاسی و انسانی ایجاب می‌کند که مسئله ناپدید شدن روزنامه‌نگار سعودی از نزدیک مورد تحقیق و بررسی قرار بگیرد.

خبرگزاری فرانسه نیز گزارش داد، در پی اخبار مربوط به کشته شدن روزنامه نگار سعودی به دست مأموران اطلاعاتی عربستان، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه مقامات سعودی را به چالش کشید تا ثابت کنند این روزنامه نگار ناپدید شده کنسولگری عربستان در استانبول را ترک کرده است.

اردوغان که به بوداپست پایتخت مجارستان سفر کرده است در پاسخ به پرسشی درباره معمای ناپدید شدن جمال خاشقجی، روزنامه نگار سعودی در استانبول گفت: " مسئولان کنسولگری نمی‌توانند با گفتن اینکه او کنسولگری را ترک کرده است از این موضوع طفره روند. مقامات با کفایت باید آن را ثابت کنند. "

او افزود " اگر او از کنسولگری خارج شده است باید آن را با تصاویر ثابت کنید. "

جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار برجسته سعودی و ستون‌نویس روزنامه واشنگتن پست چند روز پیش پس از ورود به کنسولگری عربستان در استانبول به شکلی اسرارآمیز ناپدید شد و چندی بعد خبر قتل او منتشر گردید.

انتهای پیام/

اظهارات اردوغان درباره ناپدید شدن جمال خاشقجی

برچسب ها: ترکیه ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار