استاندار قزوین گفت: ایران و اتریش به عنوان اعضای جامع جهانی منافع مشترکی در حوزه‌های فرهنگی، اقتصادی و سیاسی دارند که باید به همه آن‌ها توجه کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از قزوین؛ عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین در دیدار سفیر اتریش افزود: ایران به دلیل وسعت زیاد و اقلیم‌های متفاوت جغرافیایی ویژگی‌های مختلفی دارد که می‌تواند در بهبود روابط دو کشور نقش موثری داشته باشد.

وی با بیان اینکه قزوین یکی از مهمترین استان‌های صنعتی، کشاورزی و گردشگری کشور است، افزود: اولین شهر صنعتی ایران در قزوین تاسیس شده است و هم اکنون حدود چهار هزار واحد تولیدی صنعتی با تنوع محصولات در قزوین فعالند.

این مسئول ادامه داد: با توجه به این ظرفیت‌ها برای سرمایه گذاری در بخش صنعت و مبادلات تجاری آمادگی کامل داریم و آماده توسعه روابط با کشور‌های اروپایی به ویژه اتریش هستیم.

وی گفت: دشت قزوین یکی از مهمترین دشت‌های کشاورزی ایران است و برای اولین بار به صورت علمی درکشور مطالعه شده است.

زاهدی یادآور شد: استان قزوین با اینکه کمتر از یک درصد وسعت کشور را دارد، اما حدود پنج درصد محصولات کشاورزی ایران را تولید می‌کند و انواع و اقسام تولیدات کشاورزی در حوزه زراعی، باغبانی، دارویی و میوه‌های سردسیری در این استان تولید می‌شود.

وی اضافه کرد: قزوین در حوزه گردشگری نیز علاوه بر تاریخ چند هزار ساله به ویژه بعد از پایتخت شدن جاذبه‌های گردشگری خوبی دارد به گونه‌ای که ۱۳ درصد از آثار تاریخی ثبت شده ایران در قزوین قرار دارد.

استاندار با اشاره به موقعیت جغرافیایی قزوین افزود: امکانات و زیرساخت‌های ریلی و جاده‌ای و نزدیکی به فرودگاه امام خمینی (ره) ظرفیت‌های اقتصادی و تجاری این استان را مضاعف کرده است که موجب ایجاد انگیزه و رغبت در سرمایه گذاران برای حضور در قزوین می‌شود.

وی ادامه داد: در کنار همه این ظرفیت‌ها در حال احیای راه ابریشم ریلی هستیم که راه آهن تهران – رشت را به آستارا و اروپا وصل کرده است و زیرساخت‌های لازم را برای گردشگران و سرمایه گذاران فراهم می‌سازد.

استاندار اضافه کرد: همه دستگاه‌های اجرایی استان آمادگی همکاری برای تقویت ارتباطات اقتصادی در حوزه‌های صنعت، گردشگری، کشاورزی و صنایع تبدیلی کشاورزی دارند و آماده هستیم از سرمایه گذاران شرکت‌های اتریشی در فعالیت‌های عمرانی هم استقبال کنیم.

وی در ادامه از راه اندازی شهرک شیرینی در جاده قزوین - تهران در آینده نزدیک خبر داد و گفت:: ارایه انواع شیرینی‌های قزوین نیز می‌تواند جاذبه خوبی را برای گردشگران فراهم کند.

زاهدی با بیان اینکه قزوین از قطب‌های مهم دامداری کشور است ادامه داد: دامداری‌هایی در این استان فعالند که خاورمیانه از لحاظ بهره برداری از فناوری‌ها و وضعیت بهداشتی بی نظیر هستند.

این مسئول افزود: به همین دلیل برخی از برند‌های مهم تولید مواد غذایی جهان مانند نستله و بل فرانسه در قزوین کارخانه دارند و از شیر قزوین برای تولید محصولات خود استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به مسئله آب در قزوین افزود: موضوع استفاده از فناوری‌های نو در تامین، انتقال و مصرف آب برای مدیریت ارشد استان بسیار مهم است که امیدواریم با همکاری طرف مقابل برای جلب این فناوری‌ها و رفع مشکلات استان در این زمینه اقدام کنیم.

انتهای پیام/

دیدار استاندار قزوین با سفیر اتریش در ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار