معاون هماهنگ کننده ناجا گفت: پلیس در حوزه آسیب‌های اجتماعی به مشاوران خبره نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار ایوب سلیمانی معاون هماهنگ کننده ناجا در مراسم هفتمین گردهمایی موسسات حفاظتی و مراقبتی که امروز(سه‌شنبه) برگزار شد، ضمن تسلیت به مناسبت ایام محرم و تبریک به مناسبت هفته نیروی انتظامی اظهار کرد: این هفته دو هدف تصریحی دارد، اول اینکه مرور آنچه که در یکسال گذشته سپری شد و سپس تعیین آنچه که در سال بعد باید انجام شود.

وی در ادامه تصریح کرد: سال بسیار موفقی را برای نظام اسلامی و نیروی انتظامی سپری کردیم و سالی توام با همراه با ناامیدی برای دشمنان بود، دشمنان خیلی امیدوار بودند که بتوانند با حرکات ضدانقلابی خود به نظام جمهوری اسلامی و مردم ضربه بزنند هر چند تحرکات کوچکی انجام شد، اما در رسیدن به اهداف شوم خود ناتوان ماندند.

سردار سلیمانی در ادامه گفت: دشمن برای اینکه بخواهد به کشور ما صدمه بزند برنامه‌های زیادی را پیش بینی کرده است، اما با وجود تلاش‌های همکاران ما در نظام جمهوری اسلامی ایران، این برنامه‌ها و اقدامات سرنگون خواهد شد.

وی افزود: تامین امنیت، انضباط و آسایش فردی و عمومی و همچنین پاسداری از ارزش‌ها و دستاورد‌های انقلاب اسلامی رسالت نیروی انتظامی است. نیروی انتظامی بیشترین خط تماس و ارتباط حاکمیت با جامعه را دارد و در نظرسنجی که توسط سامانه دولت در جامعه صورت گرفت، از بیش از ۸۹۰۰ درگاه ارتباطی حاکمیت مردم، ۱۶۰۰ تماس با نیروی انتظامی برقرار شد و در رده اول نهاد‌های کشور قرار گرفت و همچنین قوه قضاییه بعد از نیروی انتظامی در این نظرسنجی در رده دوم قرار گرفت.

معاون هماهنگ کننده ناجا با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که نیروی انتظامی باید در تمام صحنه‌ها حضور پیدا کند و بر اساس نُرم جهانی عمل کند، گفت: کشور ما با وجود گسترش سرزمینی و پراکندگی جغرافیایی طبق نرم جهانی باید ۸۰۰۰ کلانتری در کشور داشته باشیم، اما امروزه بیش از ۲۸۰۰ کلانتری در سطح شهر‌های کشور داریم و در جاده‌های کشور نیز یک پنجم تعداد گشتی را که باید طبق نرم جهانی داشته باشیم، در اختیار داریم.

وی در ادامه افزود: کارکنان ناجا برای انجام ماموریت‌ها به صورت حرفه‌ای تربیت می‌شوند. کسانی که در جهت برهم زدن امنیت کشور هستند و مدام برای خلق عرصه‌ها و تکنیک‌های جدید برنامه ریزی می‌کنند و ما در جامعه با سطوح مختلف امنیت مواجه هستیم.

سردار سلیمانی تصریح کرد: ما تمام مشکلات جامعه را سطح بندی می‌کنیم و برای حل موضوعات مختلف فقط با بخش‌های رسمی و کادری نیروی انتظامی تعامل نداریم، بلکه با همکاری تمام نهاد‌ها و مردم انجام این امر در حال توسعه است.

معاون هماهنگ کننده ناجا گفت: بازنشستگان حدود ۳ دهه در چالشی‌ترین موضوعات کشور درگیر بودند و یک سرمایه عظیم به شمار می‌روند، لذا استفاده از تجربیات بازنشستگان و ظرفیت آن‌ها باعث کمک و پیشرفت در موضوعات روز کشور می‌شود. مراکز و موسسات و باید صلاحیت شرکت‌ها توسط نیروی انتظامی تایید شود، باید این شرکت‌ها از نیروی انتظامی برنامه بگیرند و در قبال آن‌ نیروی انتظامی نیز برای پیشبرد اهداف آن‌ها کمک کند.

وی افزود: ما مصمم به توسعه همه جانبه در همه جغرافیا و در تمام عرصه‌ها هستیم که افراد مختلف در تمام تشکل‌ها می‌خواهند به نیروی انتظامی در جهت تامین امنیت کمک کنند.

سردار سلیمانی گفت: شهرداری‌ها و شوراهای شهر‌ها موظف به ایجاد همکاری و تامین امنیت در شهر‌ها هستند و از درآمد‌های شهری در خصوص تحقق این امر استفاده می‌کنند. در بسیاری از موارد از پلیس هوشمند استفاده می‌کنیم و نیازی به حضور مستمر پلیس در برخی صحنه‌ها نیست، لذا ما می‌خواهیم توسعه این موارد را از طریق موسسات و مجموعه‌های مختلف دنبال کنیم.

وی تاکید کرد: پلیس در بخش‌های مختلف به ویژه حوزه آسیب ‌های اجتماعی به مشاوره و افراد خبره نیاز دارد تا به کمک این افراد  با پدیده‌های اجتماعی روبه رو شود و با آن‌ها برخورد کند.

معاون هماهنگ کننده ناجا گفت: با برنامه ریزی صحیح می‌توانیم از ظرفیت‌های خود در جهت برداشتن موانع استفاده کنیم. بیش از 30 موسسه علمی کاربردی نیروی انتظامی در حال اطلاع رسانی و آموزش هستند.

وی تاکید کرد: مقرر شده تا در فضای مجازی یک مرکز و سایتی را برای مراکز حفاظتی تشکیل دهیم تا مسائل این حوزه را رصد و پیگیری کنیم.

سردار سلیمانی گفت: انسجام و یکپارچگی در امور باید تقویت شود، چراکه حیات ما بر یکپارچگی بین خود و دیگران متکی است، حضور پلیس آسایش و آرامش عمومی را به دنبال دارد و با خدمت به مردم با هرگونه ناهنجاری و ساختارشکنی مقابله می‌کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار