مدیرکل پست استان کرمان گفت: همزمان با روز جهانی پست طرح ملی G-NAF در دو شهر سیرجان و رفسنجان دراستان کرمان کلید خورد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،علیرضا اکبری مدیرکل پست استان کرمان گفت: در این دوره زمانی پست از بعد صرفا فیزیکی خود خارج شده و کمتر اتفاق می‌افتد که کسی برای برقراری ارتباط قلم به دست گیرد و نامه‌ای بنویسد.

وی گفت: پست امروزه بیشتر خدمات خود را در بستر اینترنت و با نصب اپلیکیشن‌های مختلف و حتی بر روی گوشی‌های موبایل ارائه می‌کند.

مدیرکل پست استان کرمان بیان کرد: با پیدا شدن تجارت الکترونیکی و باب شدن خرید و فروش‌های اینترنتی پست در این حوزه هم نقش مهمی برعهده دارد.

وی تصریح کرد: در شش ماهه نخست امسال ۱۴۰ هزار سفارش خرید اینترنتی در استان کرمان داشتیم که ۳۹ درصد آن برگشت خورده است و نیازمند فرهنگ‌سازی در این حوزه هستیم.

وی عنوان کرد: با برگشت خوردن یک مرسوله تمامی زحماتی که از مبدا برای آن کشیده شده هدر می‌رود و هزنه دوباره برای بازگشت آن به مبدا هم باید انجام شود.

اکبری نبود پول نقد را یکی از دلایل این مسئله دانست و افزود: پست استان کرمان در این رابطه اقداماتی انجام داده و از هفته پست در کرمان نامه‌رسان‌ها به دستگاه ام پوز یا مینی‌پوز مجهز می‌شوند.

وی با اشاره به اجرای دو پروژه اقتصاد مقاومتی بسیار مهم و ملی در حوزه پستی در استان کرمان در هفته پست گفت: اجرای پروژه G-NAF و سیماک امروزدر کرمان آغاز شد.

مدیرکل پست استان کرمان با بیان اینکه متاسفانه ما در کشور نشانی استاندارد نداریم عنوان کرد: شرکت پست به عنوان متولی طرح ملی نشانی استاندارد مکان محور (G-NAF) است.

وی با بیان اینکه این طرح فردا و در روز جهانی پست با حضور مقام عالی وزارت در تهران کلید می‌خورد افزود: این طرح در استان کرمان در دو شهر سیرجان و رفسنجان در کرمان کلیدخورد.

اداره کل پست استان کرمان با ۵۰۰ نقطه تماس و و احد پستی با ۳۶۵ نفر پرنسل، ۱۵۹ دفتر پیشخوان و ۲۵۸ دفتر ICT روستایی در نقاط محروم خدمت‌رسانی می‌کند.
انتهای پیام/ی

متاسفانه ما در کشور نشانی استاندارد نداریم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار