رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: در وضعیت سخت معیشتی مردم، احتکار مایحتاج عمومی خیانت و عمل مذمومی است که باید با حساسیت ویژه بررسی و با قاطعیت برخورد شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ علی القاصی رئیس کل دادگستری استان فارس در نشست مشترک مسئولان قضایی و انتظامی استان که همزمان با هفته نیروی انتظامی برگزار شد، با بیان اینکه مجموعه نیروی انتظامی نقش اساسی و مهمی در آرامش مردم بر عهده دارد، گفت: هر کجا احساس ناامنی ایجاد و آرامش یک شهروند به خطر می‌افتد همه نگاه‌ها به سمت مجموعه پلیس معطوف می‌شود، اما زمانی که آرامش و امنیت برقرار است به جایگاه و نقش نیروی انتظامی به عنوان تأمین کننده و حافظ امنیت توجه نمی‌شود چرا که انسان اصولاً وقت برخورداری از یک نعمت، بخصوص امنیت و سلامت قدر و ارزش آن را نمی‌شناسد.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس صیانت از جان، مال و آبروی مردم به عنوان مهمترین موضواعات اساسی انسان‌ها را در گرو تلاش‌های شبانه روزی نیرو‌های انتظامی دانست و افزود: باید خدا را شاکر باشیم که به برکت حضور این غیور مردان در جای جای کشور اسلامی ما امنیت برقرار است.

القاصی با تأکید بر اینکه جامعه باید بداند امنیت امروز ما حاصل تلاش‌های شبانه روزی و خون‌هایی است که در این راه اهداء شده است، ادامه داد: این هفته را باید فرصتی برای تجلیل و قدردانی از تأمین کننده این نعمت اساس قرار دهیم.

رئیس شورای قضایی استان فاس در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که استان فارس امروز به نسبت سال‌های گذشته در وضعیت مناسبی به لحاظ ارتقاء شاخص‌های امنیتی قرار دارد گفت: زمانی در نقاط مختلف این استان به لحاظ وقوع آدم ربایی، سرقت‌های مسلحانه و دیگر جرائم خشن احساس نا امنی در میان مردم مشهود بود، اما با اقدامات به موقع و مناسب امنیتی و برخورد قاطع با عوامل نا امنی کانون‌های این گونه جرائم یکی پس از دیگری برچیده شد و شاخص‌های امنیتی استان ارتقاء یافت که این دستاورد حاصل زحمات نیروی‌های انتظامی و حمایت‌های دستگاه قضایی است.

وی استمرار وضعیت مناسب و ارتقای شاخص های امنیتی در استان با وجود ادامه یافتن مشکلات اقتصادی مردم و بیکاری جوانان را نشانه جدیت مجموعه نیروی انتظامی و هماهنگی و همراهی دستگاه قضایی در تأمین امنیت مردم دانست و بیان کرد: ما در دستگاه قضایی در زمره معدود استان هایی قرار داریم که پرونده های مهم و امنیتی را با جدیت و از ابتدای شکل گیری تا رسیدن نتیجه رصد و دنبال کرده و تحت نظارت مسئولان قضایی استان مدیریت می شود.

وی با بیان اینکه استان فارس با همت نهاد‌های امنیتی بخصوص همدلی و هماهنگی نیروی انتظامی و دستگاه قضایی در دوران طلایی احساس امنیت به سر می‌برد، تصریح کرد: انجام گرفتن صحیح و مناسب مأموریت‌ها نتیجه همین همدلی در کلیه حوزه‌های مرتبط در مجموعه قضایی و انتظامی استان است.

رئیس کل دادگستری استان فارس با استفاده از تعبیر ایران کوچک برای توصیف استان فارس از فارس به عنوان استانی با داشتن مؤلفه‌های گوناگون امنیتی یاد کرد و ادامه داد: در استان فارس زمینه شکل گیری انواع جرائم و آسیب‌ها به سبب مسائلی همچون همجواری با استان‌های مرزی و جرم خیز، وجود فرق ضاله و مسیر ترانزیت قاچاق فراهم است که مبارزه با این امور نیازمند عزم و اراده جدی و قاطع و مدیریت قدرتمند و همچنین هماهنگی بین بخشی و تعامل مجموعه قضایی و انتظامی است.

رئیس کل دادگستری استان فاس افزود: اگر امروز بر ناامنی غلبه پیدا کرده ایم نتیجه تلاش شبانه روزی نهاد‌های مسئول در این زمینه است.
القاصی در خصوص اقدامات صیانتی نیروی انتظامی نیز بیان کرد: حساسیت‌ها و اراده خوبی در برخورد با جرائم در بین نیرو‌های انتظامی در سراسر استان وجود دارد.

مقام ارشد قضایی استان در خصوص مباحث ارشادی، نظارتی و عقیدتی نیز گفت:: جدیت در سطوح فرماندهی و نظارتی و حفاظتی باعث شده مجموعه پلیس از کارنامه خوبی برخوردار و نگاه مردم نسبت به این مجموعه مثبت باشد.

جدیت فارس در برخورد با اخلالگران اقتصادی

وی به برگزاری اولین جلسه دادگاه مفسدان و اخلاگران اقتصادی و جدیت مجموعه قضایی استان در این زمینه اشاره کرد و یادآور شد: استان فارس پس از تهران نخستین استان کشور در برگزاری دادگاه این اخلاگران اقتصادی است و این امر نشان دهنده توجه دستگاه قضایی و انتظامی استان در برخورد با چالش امروز کشور یعنی مبارزه با فساد است.

وی بیان کرد: پرونده های دیگری در خصوص مفاسد و اخلاگران نظام اقتصادی کشور در استان تعیین وقت شده که در همین دادگاه ویژه طی یک ماه آینده مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

رئیس کل دادگستری استان فارس بر ادامه این رویکرد دستگاه قضایی تأکید کرد و افزود: این اقدام سریع دستگاه قضایی در برخورد با مفسدان اقتصادی بخصوص اعلام اسامی برخی از مفسدان که پیش از این احکام آنان قطعیت یافته بود، نشان داد دستگاه قضایی اراده قوی و قاطعی در ادامه مبارزه فساد دارد.

القاصی بر توجه ویژه نیروی‌های انتظامی در شناسایی و برخورد با محتکران تأکید کرد و ادامه داد: در وضعیت سخت معیشتی مردم احتکار خیانت و عمل مذمومی است که باید با حساسیت ویژه بررسی و با قاطعیت برخورد شود.

وی تصریح کرد: وقتی مردم قاطعیت و سرعت عمل برخورد با چنین افرادی را ببینند بی شک به حل شدن مشکلات اقتصادی امیدوارتر خواهند شد که این وظیفه خطیر بر عهده دو مجموعه قضایی و انتظامی است.

انتهای پیام/ن

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.