برای نخستین بار در کشور طرح سبک سازی کیف دانش آموزان در شهرستان سبزوار بصورت آزمایشی اجرا شد.

طرح سبک سازی کیف دانش آموزان در سبزوار اجرا شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ علی دلبری مجری طرح سبک سازی کیف دانش آموزان با اشاره به سنگینی کیف دانش آموزان که یکی از معضلات می‌باشد، گفت: برای حل این معضل ما با تجمیع کتاب‌های درسی دانش آموزان در یک مجموعه کلاسور، تلاش کردیم تا دانش آموزان مجبور نباشند تمامی کتاب‌ها را با خود به مدرسه ببرند.

وی با بیان اینکه در این طرح تعداد برگ‌های درس‌های مد نظر مثلا در مهرماه داخل یک کلاسور پانچ می‌شود و به ترتیب کتاب‌های مختلف پشت سر هم در این کلاسور قرار داده می‌شود، افزود: اوراق دفتر مشق و دفاتر مورد نیاز نیز تجمیع می‌شود و علاوه بر سبک شدن در مصرف دفتر نیز صرفه جویی می‌شود.

مجری طرح سبک سازی کیف دانش آموزان با اشاره به وزن استاندارد کیف دانش آموزان ادامه داد: میانگین وزن کیف باید ۱۰ درصد وزن دانش آموز باشد، افزود: در این طرح با سبک سازی صورت گرفته، وزن کیف به یک هشتم تا یک ششم معمول کاهش پیدا می‌کند.

دلبری گفت:این طرح پس از تصویب در شورای آموزش و پرورش سبزوار، هم اکنون در ۱۲ مدرسه سبزوار به صورت آزمایشی در حال اجراست و با توجه به استقبال خانواده و معلمان قرار است در اکثر مدارس سبزوار و سپس در شهر‌های دیگر اجرایی شود.

انتهای پیام // ف. ش
 

اجرای طرح سبک سازی کیف دانش آموزان در 12 مدرسه سبزوار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.