رئیس روابط عمومی دانشگاه خوارزمی کرج از افتتاح مترو این دانشگاه تا پایان سال ۹۷ خبر داد.

افتتاح مترو دانشگاه خوارزمی تا پایان سال/ ترافیک معضل همیشگی دانشگاه خوارزمیعبدالوهاب حقی رئیس اداره روابط عمومی دانشگاه خوارزمی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درخصوص مشکلات رفت و آمد دانشجویان به این دانشگاه، گفت: در جلسه‌ای که با حضور مدیر عمران شهر هشتگرد و معاونان دانشگاه خوارزمی برگزار شد، نظرات دو طرف درباره مترو دانشگاه و دسترسی دانشگاه به آزادراه  مطرح شد.

وی در ادامه گفت: دانشگاه خوارزمی زمین تحت تملک خود را برای طرح عریض کردن آزادراه کرج-قزوین در اختیار نهادهای مربوطه قرار داده و این مساله دسترسی‌های دانشگاه به آزادراه را با مشکل روبرو کرده است.

حقی بیان کرد: با این کار ترافیک بالای صبحگاهی  در میدان منتهی دانشگاه برای دانشجویان و اساتید مشکل‌ساز شده است.

رئیس روابط عمومی دانشگاه خوارزمی کرج در مورد حل مسئله مترو گفت: مسئولان پیمانکاران مترو هشت‌گرد معتقدند دانشگاه خوارزمی نیازی به ایستگاه مترو ندارد و احداث سکو به تنهایی کفایت می کند.

تشکیل کارگروه برای حل مشکل متروی دانشگاه خوارزمی

حقی تصریح کرد:کارگروهی بین دانشگاه و شرکت عمران هشت‌گرد تشکیل شده و بررسی‌هایی از لحاظ کارشناسی و فنی صورت گرفته است تا پس از راه‌اندازی مترو، بهترین حالت برای دانشگاه  اتفاق بیفتد.

وی در ادامه گفت: دانشگاه خوارزمی کرج تقریبا 3000 دانشجوی ساکن خوابگاهی دارد و 6000 دانشجو نیز در رفت و آمد به این دانشگاه هستند، در کنار این آمار حدود 1300 استاد و همکار در دانشگاه فعالیت می‌کنند، از این رو با توجه به این حجم رفت و آمد باید فکر اساسی در این باره شود.

حقی گفت: با واگذاری زمین به نهادهای شهرداری، در منتهی به اتوبان دانشگاه بسته شد که با این کار مشکل ترافیک در میدان دانشگاه تشدید و مشکلاتی برای اساتید و دانشجویان به وجود آمد.

رئیس روابط عمومی دانشگاه خوارزمی کرج در پایان تصریح کرد: امیدواریم، طبق گفته مدیر عمران شهر هشتگرد، ایستگاه مترو دانشگاه خوارزمی  تا پایان سال جاری افتتاح شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار