کارشناس مسئول زنبور عسل سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از آغاز سرشماری عمومی از زنبورستان های استان اردبیل خبر داد.

دهقان باقری، کارشناس مسئول زنبور عسل سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، افزود: امسال نيز همانند سال ها گذشته آمارگيری از زنبورستان های استان اردبیل همزمان با سراسر كشور از 14 الی 30 مهر ماه به مدت 16 روز توسط كارشناسان پهنه بندی مراكز خدمات جهاد كشاورزی شهرستان ها انجام خواهدشد.

وی تصریح کرد: از كليه زنبورداران تقاضا می شود آدرس دقيق محل استقرار زنبورستان های خود را به نزديک ترين مراكز خدمات جهاد كشاورزی يا شركت های تعاونی زنبورداران اعلام نموده و در زمان آمارگيری جهت تسريع در امر آمارگيری با به همراه داشتن شناسنامه زنبورداری در زنبورستان خود حضور داشته باشند.

کارشناس مسئول زنبور عسل سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: در اجرای این طرح اطلاعات گسترده ای از قبیل تعداد کندو، مقدار و ارزش تولیدات، تعداد بهره برداران و سایر اطلاعات فنی جمع آوری می شود.

باقری به زنبور داران توصیه نمود در طول مدت زمان سرشماری از نقل و انتقال کندوها خودداری نمایند و همکاری های لازم را با ماموران آمارگیری داشته باشند.

وی بیان کرد: سالانه در استان اردبیل بالغ بر 6 هزار تن عسل تولید می شود که 100 هزار تن آن نیاز داخلی استان بوده و مابقی به دیگر استان ها و کشورها همچون مالزی و کشورهای حاشیه خلیج فارس ارسال می شود.

باقری گفت: تعداد افرادی که در زنبورستان های استان مشغول به کار هستند 3 هزار و 800 نفر را به صورت مستقیم در برمی گیرد و 2 برابر این میزان نیز به صورت غیر مستقیم در این بخش مشغول بکار هستند.

انتهای پیام/ح

تولید سالانه 6 هزار تن عسل در اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.