مدیر جهاد کشاورزی خلخال گفت: در سال جاری بیش از 900 تن عسل از زنبورستان های این شهرستان برداشت و روانه بازار مصرف می شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، بهبود علیزاده، مدیر جهاد کشاورزی خلخال با اشاره به گردش مالی 210 میلیارد ریالی سالانه چرخه تولید عسل در خلخال افزود: در حال حاضر بیش از 800 نفر در حوزه پرورش زنبور عسل در این شهرستان مشغول بکار بوده و علاوه بر زنبورداران بومی هر سال در فصل های مهاجرت و بهار و تابستان میزبان زنبوردارانی از استان های اردبیل ، گیلان ، مازندران و زنجان برای استفاده زنبورهای عسل از گل و گیاه موجود در مراتع سرسبز این منطقه است.

وی گفت: امسال 400 نفر از علاقمندان به پرورش زنبور عسل در دوره های آموزشی شرکت و با مسائل مربوط به بهداشت کندو ، تغذیه مناسب ، مقابله با بیماری های تهدید کننده زنبور عسل و افزایش کیفیت عسل تولیدی زیر نظر کارشناسان آشنا شدند.

مدیر جهاد کشاورزی خلخال همچنین اظهار داشت: برای پیشگیری از سوء استفاده افراد متخلف در تولید و عرضه عسل با افزودنی های غیرمجاز، آزمایشگاه کنترل کیفی عسل با همکاری سرمایه گذار بخش خصوصی راه اندازی خواهد شد.

وی گفت: 200 پرونده برای دریافت تسهیلات بانکی از سوی متقاضیان پرورش زنبور عسل در مدیریت جهاد کشاورزی تشکیل شده که به بانک ها معرفی می شوند.

انتهای پیام/ع

تولید عسل در خلخال


برچسب ها: عسل ، پرورش زنبور عسل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.