استاندار زنجان گفت:عملکرد سیستم بانکی استان در پرداخت تسهیلات طرح رونق، رضایت‌بخش است.

عملکرد سیستم بانکی استان در پرداخت تسهیلات طرح رونق، رضایت‌بخش استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛استاندار زنجان در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان گفت:در مجموع، ۶۹۷ میلیارد تومان تسهیلات برای ۵۹۶ متقاضی، طی سال‌های ۹۵ و ۹۶ پرداخت شده و در این مدت، ۲۹۳ میلیارد تومان از تسهیلات مذکور، وصول شده که نشان از عملکرد مطلوب سیستم بانکی استان دارد.

درویش امیری افزود:تسهیلات بخش تولید، عمدتا به‌صورت سرمایه در گردش و در قالب قرارداد یک‌ساله بوده و قسمتی نیز مربوط به سرمایه‌گذاری ثابت و دارای فرصت بازپرداخت ۳ تا ۵ ساله هستند.

وی ادامه داد:سیستم بانکی استان پرداخت، تمدید و استمهال تسهیلات را برای سال جاری نیز در دستور کار خود قرار داده و از این طریق به چرخه تولید، اشتغال و رشد اقتصادی استان کمک کند.

استاندار زنجان ادامه داد:تمدید و استمهال تسهیلات باید با اخذ مجوز قانونی و طبق ضوابط و مقررات بانک مرکزی انجام شود.

درویش امیری با بیان اینکه سیستم بانکی استان باید نسبت به تمدید تسهیلات سرمایه در گردش، مانند سال گذشته عمل نماید به‌گونه‌ای که سود و کارمزد مربوطه، دریافت و اصل تسهیلات به مدت یک سال دیگر تمدید گردد گفت: تاکنون هیچ‌گونه پرداخت دستوری از سیستم بانکی استان، خواسته نشده است.

استاندار زنجان با بیان اینکه همواره بر تسریع در امور و تشویق سرمایه‌گذاران با رعایت ضوابط و مقررات مربوطه تاکید شده است ادامه داد:سیستم بانکی استان هرگز نباید با پرداخت‌های غیرکارشناسی، موافقت نماید.

درویش امیری تصریح کرد:در صورت پرداخت تسهیلات غیرکارشناسی، وصول مطالبات در آینده با مشکل جدی مواجه می‌شود، لذا باید دستگاه‌های متولی بخش تولید، صنعت و خدمات، همکاری و همراهی لازم را در این زمینه با سیستم بانکی استان به عمل آورند.

مقام عالی استان همچنین خاطر نشان کرد:جابه‌جایی حریم حفاظت‌شده ماهنشان توسط سازمان حفاظت محیط زیست کشور، مورد پذیرش واقع شده است، لذا دستگاه‌های متولی، لیست واحد‌های آبزی‌پرور منطقه را احصاء نموده و نسبت به توقف و تعطیلی واحد‌های غیرمجاز و عدم صدور پراونه بهره‌برداری اقدام نمایند.

وی افزود:ضروری است نسبت به مدیریت، هدایت و آگاه‌سازی واحد‌های آبزی‌پروری استان از خطرات زیست‌محیطی، اهتمام جدی صورت گیرد.
 
انتهای پیام/ن
 

جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان زنجان

برچسب ها: صنعت ، اخبار اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.