سخنگوی کمیسیون شکایات انتخاباتی افغانستان اعلام کرد که علیرغم اعلام فهرست نهایی نامزدها، هنوز هم احتمال حذف برخی نامزدهای انتخابات پارلمانی وجود دارد.

احتمال حذف تعدادی از نامزدهای انتخابات پارلمانی وجود داردبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، سخنگوی کمیسیون شکایات انتخاباتی افغانستان اعلام کرد که علیرغم اعلام فهرست نهایی نامزدها، هنوز هم احتمال حذف برخی نامزدهای انتخابات پارلمانی وجود دارد.

علیرضا روحانی، سخنگوی و عضو کمیسیون شکایات انتخاباتی افغانستان گفت: انواع شکایت به کمیسیون رسیده و پرونده برخی از کسانی که قبلا درباره‌ آنها شکایت وجود داشته تکمیل شده و برخی دیگر نیز در حال تکمیل شدن است.

وی افزود: تصامیم کمیسیون شکایات انتخابات نهایی بوده و بر اساس ماده 90 قانون انتخابات، کمیسیون رسیدگی به شکایت‌های انتخاباتی می‌تواند موضوعات محدوده صلاحیتش را حتی بدون وجود شکایتی مورد بررسی قرار دهد.

روحانی ادامه داد: تعداد نامزدانی که احتمالا از فهرست حذف شوند، نوع شکایاتی که علیه آنها وجود دارد و تاریخ اعلام تصمیم کمیسیون در این زمینه روشن نیست.

پیش از این نیز کمیسیون رسیدگی به شکایت‌های انتخاباتی افغانستان ۳۵ نامزد را از فهرست نامزدان انتخابات پارلمانی حذف کرد که دوازده نماینده کنونی پارلمان نیز جزء حذف شدگان بودند.

انتخابات پارلمانی دو هفته دیگر با سه سال تاخیر برگزار شود. در این انتخابات ۲۵۶۵ نفر نامزد ۲۵۰ کرسی مجلس نمایندگان شده و نزدیک به ۹ میلیون رای‌دهنده ثبت نام کرده‌اند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.