کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان اعلام کرد که نرسیدن به موقع تجهیزات بایومتریک، زمان انتخابات را جابجا نخواهد کرد.

در صورت نرسیدن تجهیزات بایومتریک، زمان انتخابات تغییری نخواهد کردبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان اعلام کرد که انتخابات پارلمانی در تاریخ تعیین شده (28 میزان/ مهر) برگزار خواهد شد و نرسیدن به موقع تجهیزات بایومتریک، زمان انتخابات را جابجا نخواهد کرد.

سید حفیظ‌ الله هاشمی، سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان تاکید کرد که تاکنون ۱۳۲۰۰ دستگاه بایومتریک وارد کشور شده و برنامه‌های آموزشی برای استفاده از این دستگاه ها نیز آغاز گردیده است.

سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان تصریح کرد که این نهاد آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات در تاریخ تعیین شده را دارد و حتی در صورت نرسیدن تجهیزات بایومتریک نیز انتخابات را برگزار خواهد کرد.

هاشمی افزود: کمیسیون انتخابات برنامه خود را برای برگزاری انتخابات بدون استفاده از بایومتریک طرح کرده بود و برنامه بایومتریک سازی رای دهندگان به خاطر شفافیت بیشتر از سوی احزاب پیشنهاد شده که پروسه کمکی است و اگر به موقع نرسد، کمیسیون در مورد چگونگی برگزاری انتخابات تصمیم خواهد گرفت. وی تصریح کرد که کمیسیون تصمیم می‌گیرد که با استفاده از ۱۳ هزار دستگاه انتخابات را برگزار می‌کند یا با همین سیستم که کمیسیون ایجاد کرده است.

به گفته وی، حدود ۹ و نیم میلیون نفر برای شرکت در انتخابات ثبت نام کرده بودند که از این میان بیش از ششصد هزار تن به دلیل تکراری بودن از فهرست حذف شدند و ۸.۸ میلیون نفر دیگر وارد فهرست ابتدایی رای دهندگان شده اند.

بر اساس این آمار، ۵.۶ میلیون نفر (۶۴%) این افراد مرد و حدود ۳.۱۸ میلیون تن دیگر (۳۶%) را زنان تشکیل می‌دهند.

گفتنی است که که 16 روز دیگر تا برگزاری انتخابات پارلمانی افغانستان زمان باقی مانده و رقابت‌های انتخاباتی به صورت گسترده در سراسر این کشور جریان دارد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار