مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان گفت: میزان بهره مندی روستا‌های استان از طرح هادی از حدود ۳۲ به ۳۸ درصد امسال افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ مسعود رضایی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان در آیین گرامیداشت روز روستا در روستای باغموری ازنا و بهره برداری همزمان ۵۵ طرح هادی اظهارداشت:کار تهیه طرح هادی تمامی روستا‌های بالای ۲۰ خانوار که قابلیت اجرای این طرح را دارند انجام و ۳۰۰ طرح نیز بازنگری شده است.

وی  گفت: در مجموع یکهزار و ۵۶۳ روستای بالای ۲۰ خانوار لرستان طرح هادی دارند که این طرح در ۵۹۳ روستا و در قالب فاز‌های مختلف اجرا شده است.

وی میانگین بهره مندی از طرح هادی در کشور را ۴۲ درصد عنوان کرد و گفت: سال گذشته با هم افزایی دستگاه‌ها ۲۷۳ طرح هادی در استان اجرا شد.

وی با تشکر از اهالی روستای باغموری در همکاری با بنیاد مسکن افزود: روند بهسازی، مقاوم سازی و صدور سند در این روستا مطلوب است و بهسازی معابر فرعی نیز به اتمام رسیده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان میزان بهره مندی ازنا از طرح هادی روستایی را ۵۸ درصد عنوان کرد و ادامه داد: طرح هادی ۶۷ روستای شهرستان آغاز یا اجرایی شده و بستر مناسبی در این راستا فراهم می‌باشد.

رضایی با اشاره به پیگیری نماینده مردم دورودو ازنا در مجلس شورای اسلامی برای تخصیص قیر در راستای اجرای طرح‌های هادی افزود: یک میلیون و ۱۰۰ هزار متر مربع از محل اعتبار سال ۹۶ آسفالت شده که از این میزان، ۸۸ هزار متر مربع مربوط به روستای باغموری بوده است.

وی تصریح کرد: مقاوم سازی ۱۷۰ مسکن در باغموری انجام و تاکنون هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال توسط بنیاد مسکن در روستای باغموری هزینه شده که در کنار اعتبار دهیاری ها، تحولات قابل توجهی در عمران و آبادانی این منطقه رخ داده است.

طرح هادی در ۵۹۳ روستای استان با اعتبار یکهزار و ۷۱۰ میلیارد ریال اجرا شده است.

سه هزار و ۴۱۵ روستا در لرستان وجود دارد که از این تعداد یکهزار و ۵۶۹ روستا بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارند.

انتهای پیام/م

میزان بهره مندی روستا‌های لرستان از طرح هادی به ۳۸ درصد رسید

برچسب ها: مسکن ، اخباراقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.