به گفته روانشناس ریشه استعداد های نهان کودکان در فعالیت های آن ها پنهان شده است و فرزندان در سنین کودکی برخی فعالیتهای عمیقی دارند که باید آن ها را شناخت.

اگر می خواهید استعداد پنهان کودکان را کشف کنید این مطلب را بخوانیدکاکایی روانشناس در  گفتگو با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، گفت: ریشه استعداد های نهان کودکان در فعالیت های آن ها پنهان شده است و فرزندان در سنین کودکی برخی فعالیتهای عمیقی دارند  که با شناخت آن ها می توان  استعدادهایشان را کشف کرد.

وی افزود: شناسایی و کشف استعداد پنهانی کودکان  هر چه در سنی پایین تر انجام شود بهتر است  و این کار باعث  می شود دیدگاهشان در مورد شغل آینده آن ها  سریعتر شکل  می گیرد و هدف خود را راحت پیدا می کنند و هم از نظر روحی و روانی  در این زمینه تقویت می شوند .

 وی بیان کرد باید فعالیت کودکان را زیر نظر داشته باشیم  و با کودک خود صحبت کنیم  و ببینیم در کجاها  ددقیق تر هستند و به بازی آن ها توجه کنیم  و علایق آن ها را  بشناسیم  از انتخاب های انان حمایت کنیم  و به استعداد و توانایی انان توجه داشته باشیم  بچه ها هر کدام  در یک مهارت قوی هستند.

 وی گفت: بعضی بچه ها در مهارت های تفکر منطقی  استعداد دارند  که مثلا کودکان به بازی  اعداد علاقه مند می شوند  در مورد نحوه کار ماشین آلات  سوال می کنند  واحد سنجش  مانند میلی متر را می شناسند   وقتی وسیله ای تهیه می کنند  با دقت به ان ها  نگاه می کنند .

 کاکایی گفت:  بعضی از کودکان استعداد  ورزشی قویتری دارند  می تواندد در مسافتها طولانی پیاده روی کنند  علاقه به یاد گرفتن  ورزش های جدید دارند  و از فعالیت بدنی استقبال می کنند.

وی بیان کرد:  دسته دیگری از کودکان  مهارت های علمی و فنی را دوست دارند  آچار به دست می یگرند دنبال تعمیر وسایل می روند  و از کارهای  فنی خوششان می آید با یک میخ و  چکش می توانند  ایده های زیادی برای تزیین  اتاقشان داشته باشند.

 

به گفته این روانشناس  دسته دیگری از بچه ها  مهارت های تجسم فضایی خوبی دارند این گروه از کودکان  توانایی تصور سه بعدی  اجسام در ذهن را دارند  فاصله ها را خوب تخمین می زنند  با نقشه و مقیاس  خوب کار می کنند  و راتبطه بین فاصله و بزرگی  اجسام  را درک می کنند  و نقشه خانه و آپارتمان  ترسیم می کنند.

وی ادامه داد: بعضی از کودکان  تعامل اجتماعی  آن ها در برقراری ارتباط موثر با دیگران است  دوستان زیادی دارند  مسالمت جو هستند  و تلاش می کنند تا کسانی که با هم دعوا دارند آشتی دهند .

وی گفت: کودکان دیگری نیز  مهارت های گفتاری خوبی دارند  داستنان پردازی و قصه گویی  می کنند  با اساتفاده از کلمات جدید جمله می سازند .

وی گفت:  این پرورش استعدادها  در این چند آیتم جا می گیرد   خانواده نقش  موثری در  شناسایی این استعداد ها دارد  هر کدام از این استعداد های کودکان در این دسته بندی  ها  قرار می گیرد  و خانواده   مسئولیت شناخت  استعداد ها را دارد  و باید فرزندان اجازه دهیم  علایق  خودشان  را کشف کنند  و در مورد  کارهایشان  از آن ها سوال بپرسید  و پروژه های  خانوادگی  را طرح ریزی کنید  و فعالیت مشترک  می تواند استعداد جدید  بیدار کند و کودک  را مجبور یادگیری نکنید  بگذارید به سمت  علاقه اش پیش برود .

 

انتهای پیام/ز

کودک را مجبور به یادگیری نکنید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.