جلسه هماهنگی و توجیهی موکب‌های شمال استان در گناوه برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی برگزار شد.

جلسه هماهنگی و توجیهی موکب‌های شمال استان در گناوه نماینده ستاد عتبات عالیات استان بوشهردر گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،گفت: ستاد اربعین استاد در سال گذشته: ۴۵ موکب به ثبت رسید که در مسر و در درون کشور و مرزشلمچه و مسر نجف به کربلا و خود شهر کربلا مستقر شده بودند؛ و به صورت فعال کار کردند.

علی ابراهیمی گفت:: امسال نیز زمین‌های در مسیر حرکت کاروان‌ها به موکب‌ها اختصاص داده شده و اب و برق نیز برای موکب‌ها تامین میشود.

ابراهیمی گفت: شهرستان گناوه از نظر تعداد موکب‌ها در استان حرف اول را میزند و سال گذشته به صورت پر رنگ حضور داشتند و امسال نیز بعد از شهادت سرور و سالار شهیدان امادگی پذیرای زایران اربعین حسینی شده اند.

 رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات گناوه گفت:در شهرستان گناوه هشت موکب به ثبت رسیده که دو موکب نیز با عراق به صورت مشترک خدمات دهی می کنند که می توان گفت جمعا ده موکب ثبت شده هست؛ و هشت موکب دیگر در مرحله ثبت قرار دارند و تا سال آینده خدمات دهی خود را شروع میکنند.

مردانی گفت: از موکب داران عزیز در خواست داریم که فقط فعالیت خود را معطوف به اربعین نکنند و بعد از اربعین نیز به فعالیت‌های خود ادامه دهند و در ساخت دو ضریح که در استان در حال ساخت هست نیز کمک کنند و مشارکت داشته باشند.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات گناوه گفت: پارسال ستاد اربعین کشور مبلغی به موکب داران استان کمک کرد، ولی هیچ هزینه‌ای به موکب داران شهر گناوه تعلق نگرفت و بعضی از موکب داران ما هنوز بابت اربعین پارسال بدهکار هستند.

مردانی ادامه داد: همه موکب داران عزم خود را جزم کرده اند تا بهتراز سال قبل و پررنگتر از سال قبل در اربعین حضور پیدا کنند و با توجه به فضا سازی‌های دشمنان که میخواهند این حرکت عظیم را کم رنگ کنند، موکب داران هم پیمان شده اند که این حرکت عظیم را پرشورتر از سال قبل برگزار کنند.

انتهای پیام/م

برگزاری جلسه هماهنگی و توجیهی موکب‌های شمال استان در گناوه

برچسب ها: محرم ، کربلا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.