کارشناسان معتقدند دولت آمریکا و شخص دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور تاکنون در گفتگو با کره شمالی نه تنها هیچ دستاوردی نداشته‌اند بلکه هر آنچه که در گذشته به دست آمده بود بر باد رفته است.

سی‌ان‌ان: دستاورد پمپئو پس از چهار دور سفر به کره شمالی، هیچ استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان،کارشناسان مسائل سیاسی و امور بین المللی بر این باورند که دولت آمریکا و شخص دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور تاکنون در گفتگو با کره شمالی نه تنها هیچ دستاوردی نداشته اند بلکه هر آنچه که در گذشته به دست آمده بود بر باد رفته است.

گوردون چانگ، نویسنده و مقاله نویس نشریه دیلی بیست در گفتگو با سی ان ان درباره‌ی دستاورد‌های ادعایی دولت آمریکا در بده بستان با کره شمالی و تلاش برای خلع سلاح هسته‌ای این کشور گفت: «از دیدگاه ما واشنگتن تاکنون دستاورد چندانی به دست نیاورده است.»

چانگ مدعی شد: «دولت آمریکا باید سیاست فشار حداکثری را ضد کره شمالی از سر بگیرد زیرا هم اکنون شرکت‌های صوری این کشور را در فهرست تحریم‌ها قرار نمی‌دهیم و نیز اجازه داده ایم روسیه، چین و کره جنوبی آشکارا تحریم‌ها را نقض کنند. باید همان سیاست‌هایی دنبال شوند که کیم جونگ اون را وادار می‌کرد امتیاز بدهد نه اینکه همه‌ی امتیاز‌ها را ما بدهیم. الان شرایط به گونه‌ای است که همه‌ی کار‌ها را ما انجام می‌دهیم و کیم جونگ اون هیچ کاری نمی‌کند.»

نویسنده کتاب «رویارویی هسته ای: کره شمالی دنیا را صاحب می‌شود» با اشاره به احتمال برگزاری دومین نشست دونالد ترامپ با کیم جونگ اون گفت: چنین دیداری به سود آمریکا نیست و افزود: «فکر می‌کنم کیم جونگ اون اینگونه بیاندیشد که غریزه و حس ششم رئیس جمهور ترامپ به او کمک خواهد کرد، چرا که او ایده‌های مشاورانش را دوست ندارد و به گفته‌های چهره‌های سیاسی آمریکا نیز توجهی نمی‌کند؛ لذا شاهد تلاشی هستیم که بین رئیس جمهور ترامپ و دیگر بخش‌های تشکیلات سیاسی آمریکا تفرقه ایجاد شود. نمونه‌هایی از این تلاش را در سخنان وزیر امور خارجه در مجمع عمومی سازمان ملل شاهد بودیم. او خیلی صریح درباره‌ آنچه که در دستور کار دارد سخن می‌گفت.»

وزیر امور خارجه آمریکا پس از به پایان رساندن چهارمین سفرش به کره شمالی، به سئول، پایتخت کره جنوبی بازگشت و مدعی شد: دیدار و گفتگویی خوب و سازنده با کیم جونگ اون، رئیس کره شمالی داشته است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، کره شمالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار