رئیس کمیسیون اروپا اعلام کرد علی‌رغم اختلاف‌نظرها با روسیه نیاز به گفتگو با این کشور همچنان وجود دارد.

یونکر: نمی‌توان همه پل‌های ارتباطی با مسکو را خراب کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری راشاتودی، ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا اعلام کرد آمادگی خراب کردن همه پل‌های ارتباطی با مسکو را ندارد. اظهارات رئیس کمیسیون اروپا در حالی مطرح شد که پیش از این ادعاهایی از سوی هلند در خصوص اینکه افسران اطلاعاتی روسیه قصد هک کردن سازمان منع تسلیحات شیمیایی را داشته‌اند، مطرح شد. با این حال مسکو تمامی اتهامات مطرح شده را تکذیب کرد.

یونکر به روزنامه اتریشی Der Standard اعلام کرد علی‌رغم اختلاف نظرها و مشکلاتی که اخیرا نیز افزایش یافته است، نیاز به گفتگو با مسکو وجود دارد.

رئیس کمیسیون اروپا تاکید کرد: به دلایل ساختار امنیتی، باید ارتباط خود با روسیه را حفظ کنیم و در برخی موارد خاص اقدامات مشترکی را انجام دهیم. بنابراین من آمادگی انتقاد گسترده از روسیه را ندارم.

این مقام اروپایی با این حال یادآور شد: به طور کامل آنچه را در هلند صورت گرفته مورد ارزیابی قرار می‌دهیم.

این هفته مقامات هلندی ادعا کردند که چهار افسر اطلاعات نظامی روسیه در تلاش بودند تا سازمان منع تسلیحات شیمیایی در لاهه را هک کنند. بنابر اعلام وزارت دفاع هلند هکرهای اطلاعاتی روسیه که بنابر گزارش‌ها دارای گذرنامه دیپلماتیک بودند، در ماه آوریل از این کشور اخراج شدند.

مسکو اتهامات مطرح شده از سوی هلند را «کمپین جاسوسی ضد روسی» نامید که بیش از پیش بر روابط پر تنش روسیه با غرب فشار بیشتری را تحمیل خواهد کرد. وزارت خارجه روسیه در واکنش به این ادعاها ابراز تعجب کرد چرا مقامات هلندی هیچ عجله‌ای برای انتشار این خبر چند ماه پیش نداشتند و اعلام کرد هر یک از شهروندان روسیه که یک گوشی تلفن دارند در حال حاضر به عنوان یک جاسوس شناخته می‌شوند.

 هلند تنها کشوری نیست که روسیه را متهم به جاسوسی کرده است. انگلیس نیز مدعی شد دفتر امور خارجه و آزمایشگاه علوم و فناوری دفاعی پورتون دوان هدف جاسوسی هکرهای روسی قرار گرفته است. آلمان نیز با اطمینان خاطر اعلام کرده است افسران اطلاعات نظامی روسیه در فعالیت‌های هکری در این کشور نقش داشته‌اند. سفیر روسیه در انگلیس به راشاتودی اعلام کرد کمپین اتهاماتی علیه مسکو به خوبی هماهنگ شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار