سفارت روسیه در آمریکا درباره وضع سلامت روانی تبعه روس بازداشتی در آمریکا ابراز نگرانی کرد.

نگرانی روسیه درباره سلامت هکر روسی در بازداشت آمریکابه گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سفارت روسیه در آمریکا روز چهارشنبه درباره گزارش‌های مربوط به وضع سلامت روانی یوجین نیکولین، شهروند روسیه که به اتهام هک کردن شبکه‌های اجتماعی در بازداشت آمریکا است، ابراز نگرانی کرد.

این سفارت‌خانه اعلام کرد: ما به شدت نگران گزارش‌های منتشره از سوی رسانه‌ها درباره وضع روحی یوجین نیکولین هستیم. اگر شرایط او نامناسب باشد مقامات آمریکایی مسئول آسیب به سلامتی او هستند.

دیپلمات‌های روسی به نقل از گزارش‌های رسانه‌ای و وکیل نیکولین اعلام کردند که پیاده‌روی این شهروند روسیه محدود شده است و او اجازه تماس با بستگان خود را ندارد.

سفارت روسیه همچنین اعلام کرد: همانگونه که از طریق رسانه‌ها مطلع شدیم، حتی در طول بازداشت دوساله او در زندان پراگ، پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) پیشنهاد استرداد نیکولین به آمریکا را ارائه داده است.

گفته می‌شود نیکولین قصد داشته اعتبار کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را از طریق رسانه‌ها با هک کردن سرورهای کمیته ملی دموکرات‌ها زیر سوال ببرد. به نیکولین  وعده داده شد که در عوض استرداد به آمریکا تمامی اتهامات او بخشیده شود.

دیپلمات‌های روس با استناد به صحبت‌های وکلای نیکولین اعلام کردند سرویس ویژه آمریکا در تلاش بوده تا او را به لحاظ روانی تحت تاثیر قرار دهد تا برای همکاری با سرویس‌های اطلاعاتی این کشور موافقت نماید. همچنین سفارت روسیه یادآور شد در حال حاضر شاهد هستیم ماریا بوتینا، دانشجوی روسی که به اتهامات بی‌اساس دستگیر شده است، نیز از شرایط مشابه نیکولین رنج می‌برد.

 سفارت روسیه تاکید کرد: ما از نزدیک وضع حقوقی شهروندان روسیه زندانی در آمریکا  را رصد می‌کنیم و این کار را بدون هیچ توجهی به تمامی مخالفت‌ها و شماتت‌ها در این خصوص ادامه می‌دهیم.

وکیل نیکولین نیز اعلام کرد: بار دیگر تائید می‌کنم که هیچ اعتمادی به سیستم آمریکا درباره مراقبت‌های روانپزشکی ندارم.

نیکولین 30 ساله در سال 2016 در جمهوری چک بازداشت شد و چند ماه پیش به آمریکا استرداد شد و در آنجا اتهام نفوذ غیرقانونی به سامانه‌های سه شرکت فناوری آمریکایی را نپذیرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار