کارشناس مسئول واحد بهداشت کرمانشاه گفت: با توجه به اهمیت محیط زیست هر ساله برنامه های خاصی برای حفظ ذخایر طبیعی و ملی برگزار می شو د.

پاکسازی ذخایر ملی و طبیعی باید فرهنگسازی شودخدادادیان  کارشناس مرکز بهداشت استان کرمانشاه  در گفتگو با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،   گفت:  با هماهنگی میراث فرهنگی  و همکاران ادراه بهداشت برای پاکسازی   ذخایر طبیعی و ملی هم پیمان شدیم تا به مناسبت روز جهانی  بهداشت محیط  طاقبستان را از وجود زباله پاک کنیم. .

وی ادامه داد: سال گذشته نیز  تالاب هشیلان  با توجه به اهمیت که داشت پاکسازی کردیم و توجه به محیط زیست در قبال خطراتی  که ان ها را تهدید می کند باید برای عموم  مردم فرهنگسازی شود  و به صورت نمادین با حضور 110 نفر  از هماران مرکز بهداشت  این اقدام صورت گرفت.

وی ادامه داد: این اقدام دو پیام در برداشت اولین پیام این بود که  مردم  آموزش و آگاهی پیدا کنند  و نسبت به حفظ محیط زیست کوشا باشند دوم اینکه کودکان را از همان دوران ابتدای سال  یاد دهیم که  از ریختن زباله خود داری  کنند.

وی بیان کرد : همچنین  برنامه دیگری برای حفظ  محیط زیست  در نظر گرفته  شده فرهنگ سازی  در بین کودکان  است  و  این برنامه در سطح  مدارس  و مهد کود ک ها  داریم که نریختن  زباله  توسط کودکان  و  اجرای طرح  سفیران  سلامت  همیار بهداشت است.

خدادادیان  گفت:   سفیران سلامت   مباحثی راجب  رعایت بهداشت غذایی  دوری از رفتارهای  پر خطر  و رعایت بهداشت و نکات مورد نیاز سلامت را آموزش می بینند و این  آموزش ها را به  افراد خانواده مادرها و پدرها منتقل می کنند.

 

انتهای پیام/ز

اجرای طرح همیار بهداشت در مدارس

برچسب ها: محیط زیست ، هواشناسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.