رئیس دانشگاه صنعتی کرمانشاه گفت: دانشگاه صنعتی کرمانشاه به عنوان یک الگویی نو پا رشد قابل توجه ای داشته است.

به گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، اختری، رئیس دانشگاه صنعتی  کرمانشاه  در سومین  گردهمایی مدیران طرح  برنامه و بودجه دانشگاه های منطقه 5 بیان کرد: دانشگاه صنعتی کرمانشاه به عنوان یک الگویی نو برای دانشگاه های تازه تأسیس با توجه به تخصیص بودجه های دریافتی خود در حال حاضر آهنگ روبه رشد قابل توجه ای داشته است.

اختری ضمن اشاره به درآمده های اختصاصی ناپایدار دانشگاه ها، عنوان کرد: دانشگاه های تازه تأسیس نسبت به دانشگاه های بزرگی که شرایط پایدار خوبی دارند، قابل مقایسه نیست و همچنین درآمد اختصاصی آن ها نسبت به تخصیص بودجه عمومی پایین‌تر است.

وی در همین راستا ادامه داد: در چند سال آینده دانشگاه هایی مانند دانشگاه صنعتی کرمانشاه با درآمد زایی از طریق طرح های پژوهشی خود باید به فکر جبران بودجه های که از تخصیصات آن ها حذف می شود، باشند.

ریاست دانشگاه همچنین اظهار کرد: دانشگاه‌های منطقه برای دریافت اعتبار بیشتر باید شاخص‌های کیفی عملکردی خود را ارتقا دهند تا بتوانند در سال های آتی بخشی از بودجه خود را از طریق طرح های پژوهشی و درآمده های اختصاصی خود به دست بیاورند.

 اختری، ریاست دانشگاه  اضافه کرد: در سال گذشته یکی از اقدامات خوبی که به نفع دانشگاه ها صورت گرفت، این بود که مدل تخصیص بودجه به نفع دانشگاه ها تغییر داده شد و باعث رشد شاخص های دانشگاه ها گردید. امید است در سال های آتی با برگزاری این چنین جلسات هم اندیشی، شاهد اقدامات خوبی در خصوص بودجه به همراه رشد و ارتقاء بیشتر دانشگاه های منطقه ۵ کشور باشیم.

فانی نماینده طرح و بودجه وزارت علوم در خصوص لایحه بودجه دانشگاه ها بیان کرد: دانشگاه های منطقه ۵ باید در خصوص بودجه های عملیاتی خود، کاملاً برنامه ریزی شده عمل کنند و همچنین مدیران طرح و بودجه آن ها باید به عنوان سفیر سایت خود به روز عمل کرده و در خصوص تبصره های بودجه نیز اشراف کامل داشته باشند.

وی  همچنین ادامه داد: طبق برنامه ریزی های که از قبل انجام شده است، فرم هایی جهت رأی گیری در اختیار اعضای نشست قرار داده می شود تا به کمک آن شاهد انتخابات مناسبی باشیم مدیرانی که داوطلب دبیر منطقه می شوند، لازم نیست از شرایط خاصی برخوردار باشند؛ اما بهتر آن است دبیر از دانشگاه های بزرگ منطقه باشد که به شرایط موجود مشرف و قدرت کافی برای رایزنی داشته باشد؛ چرا که وظیفه دبیر منطقه به عنوان زبان گویای مدیران طرح و بودجه دانشگاه های منطقه، آن است که مشکلات را به گوش مسئولین وزارت علوم برساند.

انتهای  پیام/ز

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.