نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد تصریح کرد: گروه ویژه اقدام مالی (FATF) خیرخواه بشریت نیست و مطابق میل قدرت‌های جهانی تصمیم می‌گیرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ حجت الاسلام محمدعلی نکونام عصر شنبه ۱۴ مهر ۹۷ در جمع مخالفان با الحاق ایران به FATF در شهرکرد، خواستار شفافیت بیشتر مسئولین با مردم شد و گفت: مسئولین خدمتگزار باید حرف‌ها و تصمیمات خود را صادقانه و بر اساس واقعیت با مردم در میان بگذارند تا اعتماد عمومی را جلب کنند و جامعه نیز نگرانی نداشته باشد.

وی افزود: ضعیف و کم رنگ بودن اتکا به مردم و جوانان و توانمندی‌ها و ظرفیت‌های داخلی از مسائل مهم در کشور است که رهبر معظم انقلاب بار‌ها نسبت به آن تذکر داده اند و بکارگیری صحیح این توانمندی‌ها، قطعاً بسیاری از مشکلات را برطرف خواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد اضافه کرد: گرفتن تصمیمات اصلاحی و ارتقائی کشور بر اساس نگاه‌ها و بازیگری‌های حزبی و جناحی به جای توجه به مصالح کلان کشور و نگاه رهبری، از دیگر مشکلات در کشور است.

نکونام در ادامه پیرامون لوایح چهارگانه FATF و لایحه مبارزه با منابع مالی تروریسم (CFT) هم گفت: تصویب این قانون، نوعی استثمار و سلطه فرهنگی را حاکم و پای فرهنگ بیگانه را به کشور باز می‌کند.

وی افزود: این لایحه به دنبال متوقف کردن منابع مالی تروریست است که کار خوبی محسوب می‌شود، اما ابتدا باید به سراغ آمریکا، صهیونیست‌ها و عربستان برود چرا که آن‌ها بزرگترین حامی و تأمین کننده منابع مالی تروریسم در جهان از جمله داعش هستند.

نکونام تصریح کرد: کاملاً روشن است که گروه ویژه اقدام مالی (FATF) خیرخواه بشریت نیست و مطابق میل قدرت‌های جهانی تصمیم می‌گیرد.

وی با بیان اینکه ممکن است بگویند تصویب نکردن این قانون باعث مشکلات مالی برای کشور و بانک‌ها می‌شود، اضافه کرد: این مسأله در برجام هم مطرح بود که مقام معظم رهبری فرمودند؛ نترسید و کار خودتان را بکنید، و امروز نیز باید با تکیه به توانمندی‌ها و استعداد‌های درونی و نیروی جوان، کشور را تقویت کرد از هیچ چیز هراسی نداشت.

نکونام در پایان با اشاره به تجمع دغدغه‌مند و مطالبه گرانه مخالفان با تصویب لایحه FATF در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مطالبات مردمی بر اساس ذات انقلاب و همچنین فضای باز سیاسی در کشور مطرح می‌شود و باید به آنها ارج نهاد و توجه کرد.

وی تأکید کرد: برپایی این جمع، صرفاً برای بیان دغدغه جمعی از جوانان بود و اصلاً جناحی و سیاسی نیست، و تصمیم نهایی در این مسأله بر عهده رهبر معظم انقلاب و مسئولان و دولتمردان است و این تصمیم هر چه باشد، همه آن را خواهند پذیرفت.

نکونام خاطرنشان کرد: حمایت از مسئولان و دستگاه‌های قانونی کشور، با وجود مطرح کردن دغدغه‎ها، واجب و لازم است.

گفتنی است: جمعی از طلاب بسیجی، دانشجویان و مردم شهرکرد با حضور در مقابل دفتر نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد، مخالفت و اعتراض خود نسبت به تصویب طرح الحاق جمهوری اسلامی ایران به FATF (اف‌ای‎تی‎اف) در مجلس شورای اسلامی را اعلام کردند.

گروه ویژه اقدام مالی (FATF مخفف Financial Action Task Force) مجموعه‌ای از قوانین بین المللی برای مبارزه با جرایم سازمان یافته (پول‎شویی) و تأمین مالی تروریسم، و همچنین استانداردسازی و ساماندهی نظام بانکی و ارتباط بین بانک‌ها و مؤسسات مالی است که از حدود ۱۰ سال قبل شکل گرفته است.

به عقیده مخالفان؛ الحاق به FATF سبب اعمال محدودیت‌ها و تشدید تحریم‌ها در زمینه‌های مختلف از جمله نظامی و دفاعی، امنیتی، اقتصادی و سیاسی علیه جمهوری اسلامی ایران خواهد شد.

انتهای پیام/ش

مخالفت با طرح الحاق ایران به FATF

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار