سفیر اندونزی در روسیه برخی گزارش‌ها مبنی بر تعویق در اجرای قرارداد فروش ۱۱ فروند جنگنده اس یو-۳۵ روسیه به اندونزی به دلیل ترس از تحریم‌های آمریکا را تکذیب کرد.

اندونزی تاثیر تحریم‌های آمریکا بر قرارداد خرید هواپیمای روسی سوخو را رد کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وحید سوپرییادی، سفیر اندونزی در روسیه، برخی گزارش‌ها مبنی بر تعویق در اجرای قرارداد فروش 11 فروند جنگنده اس یو-35 روسیه به اندونزی به دلیل ترس از تحریم‌های آمریکا را تکذیب کرد.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وحید سوپرییادی گفت: به تأخیر افتادن اجرای این قرار داد مربوط به جزئیات فنی آن است. بر اساس این گزارش، وی به یک رسانه روسیه ای گفت: تأخیر در اجرای قرارداد برای تحویل 11 جنگنده اس یو-35 روسیه به اندونزی از بیم تحریم های آمریکا نبوده است. سوپرییادی افزود: علت این تأخیر مربوط به جزئیات فنی است و به تحریم ها ارتباطی ندارد.

سفیر اندونزی همچنین گفت براساس این قرارداد، بخشی از مبلغ هواپیماها با تحویل کالاهایی پرداخت خواهد شد که طرفین در حال مذاکره بر سر نوع آن هستند. این منبع اعلام کرد: دست کم 16 نوع کالا در این قرار داد گنجانده شده است. وزیر تجارت اندونزی و روسیه هم اکنون درباره نوع این تولیدات مذاکره می کنند. روند این مذاکره در حال انجام است.

پیش از این، روزنامه کومرسانت روسیه با استناد به سخنان دو تن از کارکنان ارشد صنایع دفاعی و یک منبع نزدیک به دولت روسیه اعلام کرده بود خطر ناشی از تبعات تحریم های آمریکا، اندونزی و روسیه را برآن داشته است تا تحویل یازده جنگنده اس یو-35 روسیه را به تعویق بیندازند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار