دولت چین در واکنشی شدید به تحریمهای اخیر آمریکا تأکید کرد واشنگتن اجازه دخالت در همکاری دفاعی میان مسکو و پکن را ندارد.

وزارت دفاع چین: آمریکا حق مداخله در روابط دفاعی پکن و مسکو نداردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپوتنیک، دولت چین در واکنشی شدید به تحریمهای اخیر آمریکا تأکید کرد واشنگتن اجازه دخالت در همکاری دفاعی بین مسکو و پکن را ندارد.

«رن گوئو چیانگ»، سخنگوی وزارت دفاع چین روز پنج‌شنبه در پاسخ به این سوال خبرنگاران که آیا تحریمهای آمریکا تأثیری بر روابط دفاعی روسیه و چین دارد تأکید کرد: «چین و روسیه روابط راهبردی جامعی با هم دارند و همکاری دفاعی بین دو دولت مستقل امری طبیعی است».

وی همچنین با بیان اینکه همه پروژه‌های دفاعی چین و روسیه طبق برنامه در حال پیشرفت است افزود: «هدف از چنین همکاری‌هایی حفاظت از منافع دو دولت است و آمریکا حق مداخله در این رابطه ندارد».

هفته گذشته آمریکا یک سازمان تحقیقاتی مهم چین را به خاطر خرید جنگنده‌های سوخو 25 و سامانه دفاع موشکی اس-400 روسیه تحریم کرد.

طبق بیانیه دفتر نظارت بر دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا، «لی شانگفو» و «اداره توسعه تجهیزات» ارتش چین، به دلیل نقض تحریم‌های آمریکا و خرید جنگنده‌های سوخو ۲۵ و سامانه پدافند موشکی اس-۴۰۰ روسیه به فهرست تحریم‌های آمریکا اضافه شدند.

آمریکا تحت قانون سال 2017 تحت عنوان «مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم (کاتسا)» بسیاری از سازمانها و شهروندان کشورهای مختلف را به بهانه ضربه‌ زدن به منافع آمریکا به فهرست تحریمهای خود اضافه کرده است. روسیه و چین طی یک سال گذشته نیز بارها به بهانه‌ها مختلف از سوی آمریکا تحریم شده‌اند.

تحریمهای تجاری آمریکا از جمله اعمال محدودیت در سرمایه‌گذاری و وضع تعرفه‌های گمرکی بالا بر واردات کالاهای چینی، از جمله تحریمهای واشنگتن علیه پکن بوده‌اند و همزمان شماری از سازمانها و اشخاص روسی به اتهام دخالت مسکو در انتخابات آمریکا هدف تحریم قرار گرفته‌اند. روسیه بارها اتهام دخالت در انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا را رد کرده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: چین ، روسیه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار