اسپوتنیک در گزارشی نوشت بر اساس اسناد، آمریکا در دهه شصت میلادی به دنبال نابودی کامل چین و اتحاد جماهیر شوروی و کشتار مردم این دو کشور بود.

افشای طرح‌های گذشته آمریکا برای نابودی چین و شورویبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، آمریکا دهه شصت قرن بیستم، طرح‌های نابودی کامل اتحاد جماهیر شوروی و چین را به عنوان قدرت‌های بزرگ صنعتی آماده کرده بود. طبق گزارش آرشیو امنیت ملی آمریکا، نظامیان آمریکایی همزمان امکان نابود کردن ساکنان این کشور‌ها را رد نمی‌کردند.

سازمان غیرانتفاعی آرشیو امنیت ملی آمریکا در پایگاه اینترنتی خود، برخی طرح‌های آمریکا را برای نابودی اتحاد جماهیر شوروی و چین فاش کرد. محققان برنامه یکپارچه عملیاتی مربوط به سال ۱۹۶۴ را در همین زمینه بررسی کردند. در این اسناد به احتمال استفاده از سلاح هسته‌ای در صورت درگیری اشاره و به ویژه بر لزوم تخریب هفتاد درصد پتانسیل صنعتی شوروی تاکید شده است.

واشنگتن همزمان امکان کشتار گسترده غیرنظامیان را مجاز دانسته بود. همچنین طبق ارزیابی‌های سال هزار و نهصد و شصت و یک، در طرح یکپارچه عملیاتی، نابودی هفتاد و یک درصد ساکنان شهر‌های روسیه مطرح شده بود. سال هزار و نهصد و شصت و دو نیز کشتار هفتاد میلیون تن از شهروندان شوروی پیش بینی شده بود.

علاوه بر این کمیته فرماندهان ستاد مشترک آمریکا نظریه کشتار مردم را به عنوان اصلی‌ترین عامل برای پیروزی بر شوروی در نظر می‌گرفتند. طرح یکپارچه عملیاتی، برنامه‌ای راهبردی است که شیوه استفاده از سلاح‌های هسته‌ای آمریکا را در صورت جنگ هسته‌ای مطرح می‌کند.

دسامبر سال دو هزار و پانزده، دفتر ملی بایگانی و مدارک آمریکا فهرستی از اهداف بالقوه حملات اتمی و هسته‌ای مربوط به سال هزار و نهصد و پنجاه و نه را منتشر کرد که بین آن‌ها صد‌ها هدف در اتحاد جماهیر شوروی، اروپای شرقی و چین وجود داشت. به طور مشخص ۱۷۹ هدف در مسکو، ۱۴۵ هدف در سن پترزبورگ و ۹۱ هدف نیز در برلین شرقی واقع شده بود. 

انتهای پیام/

برچسب ها: چین ، آمریکا ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار